حضور بمب افکن آمریکا نزدیک مرزهای روسیه

کدخبر: ۵۶۰۸۶۷
بمب افکن آمریکایی از نوع «بی-۵۲ استراتوفورترس» با قابلیت حمل بمب اتمی روز شنبه پروازی را بر فراز «دریای بالتیک» در ۲۰۰ کیلومتری سن پترزبورگ انجام داد.
حضور بمب افکن آمریکا نزدیک مرزهای روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌های روسی روز یکشنبه گزارش کردند که یک فروند بمب افکن اتمی آمریکا به همراه جنگنده‌های لهستانی در پیام هشدار به روسیه در ۲۰۰ کیلومتری شهر «سن پترزبورگ» پرواز کرده است.

به گزارش منابع خبری به نقل از وبگاه «فلایت ریدار»  این بمب افکن آمریکایی از نوع «بی-۵۲ استراتوفورترس» با قابلیت حمل بمب اتمی روز شنبه پروازی را بر فراز «دریای بالتیک» در ۲۰۰ کیلومتری سن پترزبورگ انجام داد.

بر اساس این گزارش، این بمب افکن راهبردی  که توانایی حمل سلاح‌های متعارف و اتمی را دارد از خاک لهستان و بر فراز دریای بالتیک به پرواز درآمد و نزدیک جزیره «سارما» در استونی به سمت سنت پترزبورگ چرخید و سرانجام به سمت انگلیس پرواز  کرد.

«ماریوش بلاشاک» وزیر دفاع لهستان درباره این ماموریت در توییتی نوشت که بمب افکن بی-۵۲ توسط جنگنده‌های لهستان اسکورت شد واین پرواز بخش مهمی از تمرین قابلیت همکاری بود.

«میکا آلتولا» مدیر اندیشکده «امور بین‌الملل فنلاند» نیز گفت که این پرواز پاسخی به «افزایش فعالیت‌های تحریک‌آمیز» روسیه بود.

 به دنبال این پرواز یک منبع روس گفت که ناوگان بالتیک ارتش روسیه از این ماوریت برنامه ریزی شده بمب افکن آمریکایی اطلاع داشت وهواپیما را در طول پرواز خود نزدیک مرزهای روسیه دنبال کرد. این منبع روس گفت: «آنها آماده بودند تا در صورت وقوع هر اتفاقی فورا پاسخ دهند.»

در تحولی دیگر ،دبیر کل ائتلاف ناتو  اعلام کرده که اعضای این ائتلاف کمک‌رسانی به اوکراین برای مقابله با روسیه را ادامه خواهند داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید