رئیس جمهور کهن‌سال در کاخ سفید می‌ماند؟

آژیر قرمز نظرسنجی انتخاباتی جدید برای دموکرات‌ها؛ نارضایتی از بایدن در اوج!

کدخبر: ۵۷۲۵۴۷
اقتصادنیوز: تردیدها در مورد عملکرد فیزیکی بایدن از زمان کاندیداتوری وی در سال 2020 افزایش یافته است. در حال حاضر، 63 درصد می‌گویند که او هوشیاری ذهنی لازم برای انجام کار موثر به عنوان رئیس جمهور را ندارد، در مقایسه با 43 درصدی که در سال 2020 این نظر را داشتند.
آژیر قرمز نظرسنجی انتخاباتی جدید برای دموکرات‌ها؛ نارضایتی از بایدن در اوج!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  اکوایران، طبق نظرسنجی واشنگتن پست-ای‌بی‌سی نیوز، جو بایدن در حالی کمپین خود را برای انتخاب مجدد آغاز می‌کند که با چالش‌های اساسی و متعددی مواجه است. محبوبیت کلی او به پایین‌ترین سطح خود رسیده است، بیشتر آمریکایی‌ها به هوشیاری ذهنی او شک دارند، و حمایت از او در مقابل رقبای برجسته جمهوری‌خواه بسیار متزلزل‌تر از چهار سال پیش است.

بنابر گزارش واشنگتن‌پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین، رهبری نامزدهای کاندیداتوری جمهوری‌خواهان را در اختیار دارد و حمایت از او تقریباً دو برابر ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و رقیب اصلی‌اش است. اما ترامپ نیز چالش‌های خود را دارد و بسیاری می‌گویند که باید در پرونده‌های مربوط به تلاش برای بر هم زدن نتایج انتخابات 2020 و وقایعی که منجر به حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا توسط گروهی از طرفداران ترامپ شد، با اتهامات جنایی مواجه شود.

دو هفته پیش بایدن آغاز کمپین انتخاب مجدد خود را با ویدئویی که حمله به ساختمان کنگره را برجسته می‌کرد، اعلام و بر تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای محدود کردن بیش‌تر دسترسی به امکان سقط جنین، تغییر کتاب‌های تاریخ مدارس، محدود کردن حقوق دگرباشان جنسی و ممنوع کردن کتاب‌ها تمرکز کرد.

تاکید بایدن بر آنچه که کمپین او «دستور کار آزادی» می نامد، نشانه اولیه عزم او برای تغییر تمرکز رأی‌دهندگان از ملاحظات آنها در مورد خود او و در عوض تبدیل کردن انتخابات عمومی 2024 به یک انتخاب به جای رفراندوم بود. حتی در میان دموکرات‌ها، اکثریت می‌گویند که ترجیح می‌دهند حزبشان «کسی غیر از بایدن» را نامزد کند، دیدگاهی که از قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای -که در آن دموکرات‌ها عملکردی بسیار بهتر از حد انتظار داشتند- در نظرسنجی‌ها ثابت بوده است.

محبوبیت کلی بایدن 36 درصد است که نسبت به 42 درصد در ماه فوریه کاهش یافته و تقریباً مشابه پایین‌ترین سطح قبلی در اوایل سال 2022 است که 37 درصد بود. نارضایتی از او به 56 درصد رسیده است، از جمله 47 درصد که «به شدت» از عملکرد او را ناراضی هستند.

112

رضایت از بایدن به پایین‌ترین سطح خود رسیده است (نارنجی)

با این حال، محبوبیت کلی بایدن تنها بخشی از ارزیابی گسترده‌تر و تا حد زیادی منفی از او به عنوان نامزد انتخاب مجدد است.

بایدن اداره اقتصادی را برعهده داشت که شاهد رشد شغلی قوی و نرخ بیکاری کم و همچنین تورم بالا بود. در حالی که تورم در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، آمریکایی‌ها در سراسر طیف حزبی، همچنان نگرانی خود را در مورد قیمت‌ها ابراز می‌کنند و به طور کلی اقتصاد را منفی ارزیابی می‌کنند. بازارها در مواجهه با نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه تلاش‌های فدرال رزرو برای مهار تورم باعث رکود اقتصادی یا ورشکستگی بانک‌ها می‌شود، کساد باقی مانده‌اند.

بایدن اقتصادی را از ترامپ به ارث برد که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به شدت آسیب دیده بود، اما مردم رئیس‌جمهور سابق را مباشر اقتصادی بهتری نسبت به رئیس جمهور فعلی می‌دانند. در این نظرسنجی، آمریکایی‌ها با 54 درصد در مقابل 36 درصد، می‌گویند که عملکرد اقتصادی ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود بهتر از بایدن بوده است.

بایدن در آغاز دوره دوم خود 82 ساله و در پایان آن 86 ساله خواهد بود. جمهوری‌خواهان به صراحت اعلام کرده‌اند که در مورد قابلیت‌های او سؤالاتی را مطرح خواهند کرد - ترامپ و دیگران مرتباً این کار را انجام می‌دهند - و خود رئیس جمهور نیز گفته است که رأی‌دهندگان حق دارند که در مورد انتخاب سال 2024 خود، ملاحضه سنی او را در نظر داشته باشند.

تردیدها در مورد عملکرد فیزیکی بایدن از زمان کاندیداتوری وی در سال 2020 افزایش یافته است. در حال حاضر، 63 درصد می‌گویند که او هوشیاری ذهنی لازم برای انجام کار موثر به عنوان رئیس جمهور را ندارد، در مقایسه با 43 درصد در سال 2020 و 54 درصد یک سال قبل. 62 درصد نیز می‌گویند که بایدن از سلامت جسمانی کافی برخوردار نیست تا موثر واقع شود.

ترامپ، نامزد اصلی نامزدی حزب جمهوری خواه، نیز جوان نیست. او در ژانویه 2025 در زمان تحلیف بعدی 78 ساله خواهد شد. اما برخلاف بایدن، اکثر آمریکایی‌ها (54 درصد) می‌گویند که او از نظر ذهنی به اندازه کافی هوشیار است تا بتواند به عنوان رئیس جمهور خدمت کند و 64 درصد می‌گویند که او به اندازه کافی از نظر جسمی برای خدمت آماده است.

114

ترامپ با اختلاف صدرنشین رقابت‌های کاندیداتوری جمهوری‌خواهان است

یکی دیگر از علائم هشدار دهنده برای بایدن و تیمش، آزمون‌های رای‌گیری فرضی است. در طول مبارزات انتخاباتی 2020، بایدن به طور کلی در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات پیشتاز ترامپ بود - و در نوامبر 2020، 51 درصد از آرای مردمی را در مقابل 47 درصد ترامپ به دست آورد. امروز، بایدن در نظرسنجی‌های پیشا-انتخاباتی، پشت سر رئیس جمهور سابق رقابت می‌کند.

زمانی که از آنها پرسیده شد که در سال 2024 از چه کسی حمایت خواهند کرد، 44 درصد از بزرگسالان در سن رای‌دهی گفتند که «قطعا» یا «احتمالا» به ترامپ رای می‌دهند در حالی که 38 درصد قطعا یا احتمالاً به بایدن رای می‌دهند. 18 درصد باقی مانده یا بلاتکلیف هستند یا پاسخ دیگری داده‌اند.

جداول نظرسنجی پست-‌‌ای‌بی‌سی را بر اساس گروه بخوانید

این واقعیت که تعداد زیادی رای دهنده وجود دارد که می‌گویند بلاتکلیف هستند، بر غیرقابل پیش بینی بودن نتیجه در سال 2024 می‌افزاید و نشان می‌دهد که انتخابات آتی تا چه میزان رقابتی خواهد بود. مشاوران نامزدهای اصلی همگی پیش‌بینی می‌کنند که نتایج کالج انتخاباتی در نیم دوجین ایالت، با شمارش آرا نزدیک به هم مشخص خواهد شد.

همانطور که انتظار می‌رفت، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در انتخاب سال 2024 همچنان عمیقاً دو قطبی هستند، به طوری که 88 درصد از جمهوری خواهان گفته‌اند که قطعاً یا احتمالاً به ترامپ رأی خواهند داد و 83 درصد از دموکرات‌ها گفتند که از بایدن حمایت خواهند کرد.

در میان مستقل‌ها، 42 درصد می‌گویند که قطعاً یا احتمالاً از ترامپ حمایت می‌کنند، 34 درصد می‌گویند طرفدار بایدن هستند، و تقریباً یک چهارم می‌گویند که یا بلاتکلیف هستند یا اصلاً رای نمی‌دهند. این یافته‌ها نشان دهنده کاهش حمایت از بایدن در مقایسه با نتایج سال 2020 است، زمانی که او آرای مستقل‌ها را با 9 درصد برتری به دست آورد.

طبق نظرسنجی اخیر، بایدن در میان رای دهندگان غیرسفیدپوست پیشتاز است در حالی که ترامپ در میان رای دهندگان سفیدپوست پیشتاز است. رای دهندگان سفیدپوست بسته به سطوح تحصیلات تقسیم می‌شوند، همانند الگویی که در انتخابات ریاست جمهوری و کنگره اخیر وجود داشته است. بهترین عملکرد ترامپ (60 درصد) در میان مردان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی و پس از آن (56 درصد) در میان زنان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی است. بایدن (50 درصد) در میان زنان سفید پوستی که دارای مدرک دانشگاهی هستند بهترین عملکرد را دارد. در میان مردان سفیدپوست با مدرک دانشگاهی، او و ترامپ تقریباً با عملکرد برابر (41 درصد و 43 درصد) با هم رقابت می‌کنند.

در میان آمریکایی‌هایی که می‌گویند بایدن فاقد هوشیاری ذهنی کافی برای خدمت به عنوان رئیس‌جمهور است، 12 درصد می‌گویند که قطعاً یا احتمالاً در مقابل ترامپ به او رأی خواهند داد.

از زمان محاکمه ترامپ در نیویورک، برخی نظرسنجی‌ها که رقابت نامزدهای جمهوری‌خواه را دنبال می‌کنند، نشان داده‌اند که حمایت از او را افزایش یافته است. نظرسنجی پست-‌‌ای‌بی‌سی  نشان می‌دهد که ترامپ در این مراحل اولیه رقابت در موقعیتی قوی در برابر رقبای بالقوه جمهوری خواهان قرار دارد.

در بین جمهوری‌خواهان، تحصیلات و ایدئولوژی خطوط اصلی تقسیم رای دهندگان  هستند. ترامپ با 56 درصد در مقابل 22 درصد در میان جمهوری‌خواهان بدون مدرک دانشگاهی از دیسانتیس پیشتاز است، در حالی که فارغ التحصیلان دانشگاهی تقریباً بین این دو تقسیم می‌شوند و 36 درصد از ترامپ و 33 درصد از دیسانتیس حمایت می کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید