سر قطع شده نوجوان ۱۲ ساله پیوند شد!

کدخبر: ۵۸۶۳۵۰
گروهی از پزشکان در اسرائیل سر یک پسر نوجوان فلسطینی را که حین دوچرخه سواری با یک خودرو تصادف کرده بود، دوباره به سر جای خود متصل کردند.
سر قطع شده نوجوان ۱۲ ساله پیوند شد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزیاتو، گروهی از پزشکان در اسرائیل سر یک پسر نوجوان فلسطینی را که حین دوچرخه سواری با یک خودرو تصادف کرده بود، دوباره به سر جای خود متصل کردند.

سلیمان حسن ۱۲ ساله، پسر فلسطینی اهل کرانه باختری، دچار مشکلی به نام Internal Decapitation (قطع داخلی سر) شده بود، حالتی که در آن پایین جمجمه و سر ستون فقرات از یکدیگر جدا می شوند اما پوست دست نخورده باقی می ماند.

 

در حالت Decapitation سر به طور کامل از بدن جدا می شود. اما Internal Decapitation زمانی رخ می دهد که رباط ها و ماهیچه هایی که جمجمه را سر جای خود بر روی بالاترین استخوان ستون فقرات نگه می دارند، بر اثر یک ضربه ی ناگهانی دچار پارگی می شوند.

این آسیب بسیار نادر است، به طوری که سهم از آن از آسیب های نخاعی کمتر از یک درصد است.

به گفته ی پزشکان، سر سلیمان «تقریباً به طور کامل از انتهای گردنش جدا شده بود». این پسر نوجوان تحت عمل جراحی دشواری قرار گرفت که طی چندین ساعت و به دست یک تیم مراقبت های ویژه انجام گرفت.

سلیمان مشغول دوچرخه سواری بود که با یک خودرو تصادف کرد. او پس از انتقال هوایی به بیمارستانی در اورشلیم فوراً زیر تیغ جراحی رفت.

آسیب وارد شده به سلیمان در اوایل ماه ژوئن برطرف شد اما بیمارستان اورشلیم برای اعلام نتیجه یک ماه صبر کرد.

دقیقاً روشن نیست که Internal Decapitation تا چه حد شایع است، چرا که ۷۰ درصد قربانیان آن درجا یا در راه بیمارستان جان خود را از دست می دهند.

انجام این جراحی تنها در صورتی امکان پذیر است که عروق خونی اصلی آسیب ندیده باشند، چرا که جریان خون به مغز نباید قطع شود.

پژوهشی درباره ی وقوع Internal Decapitation در کودکان در بیمارستان کودکان فیلادلفیا نشان داد ظرف ۱۷ سال، ۱۶ کودک به این مشکل دچار شده بودند.

برای رفع این آسیب، جمجمه و ستون فقرات با استفاده از میله، پیچ و صفحات پزشکی و احتمالاً پیوند استخوان به یکدیگر متصل می شوند.

به گفته ی جراحان سلیمان، این عمل جراحی بسیار پیچیده بود و چندین ساعت زمان برد. به علاوه، آن ها در اتاق عمل از صفحات و تثبیت کننده های پزشکی جدیدی استفاده کردند. آن ها تأکید کردند موفقیت عمل جراحی سلیمان به دلیل هم دانش آن ها و هم به کارگیری یک فناوری ابداعی بود.

بعد از انجام این جراحی، بیمار تحت بازپروری قرار می گیرد تا قدرت حرکت گردن خود را دوباره به دست آورد.

سلیمان با یک آتل گردنی از بیمارستان مرخص شده است و در دوران نقاهت خود کماکان تحت نظر پزشکان قرار خواهد داشت.

او دچار هیچگونه آسیب عصبی یا اختلال حسی یا حرکتی نشده است و می تواند بدون کمک راه برود.

بر اساس پژوهشی در سال ۲۰۱۵، مشکل Internal Decapitation در کودکان ۳ برابر شایع تر از بزرگسالان است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید