اختلافات عربستان و امارات واقعیت دارد؟/واکنش ابوظبی

کدخبر: ۵۸۷۰۹۷
مشاور رئیس امارات در توئیتی نوشت: برنامه شلوغ سفرهای مقامات عالی‌رتبه به امارات نشانه آشکاری از مستحکم بودن جایگاه کشور ما به عنوان شریک استراتژیکی است که به آن اتکا می‌شود. این امر نشانگر اعتماد جهانی به حکمت و دیدگاه رهبری ما و نقش محوری آن در تحقق ثبات و شکوفایی از طریق ایجاد پل‌ها و شراکت‌ها برای رویارویی با چالش‌ها و گسترش فرصت‌های همکاری مشترک است.
اختلافات عربستان و امارات واقعیت دارد؟/واکنش ابوظبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رای الیوم اعلام کرد، در واکنش به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال درمورد اختلافات عربستان و امارات؛ مشاور رئیس امارات اعلام کرد که برنامه شلوغ سفرهای مقامات عالی رتبه به امارات نشانگر مستحکم بودن جایگاه این کشور به عنوان شریک استراتژیکی است که به آن اتکا می‌شود.

انور قرقاش، مشاور رئیس امارات در توئیتی نوشت: برنامه شلوغ سفرهای مقامات عالی‌رتبه به امارات نشانه آشکاری از مستحکم بودن جایگاه کشور ما به عنوان شریک استراتژیکی است که به آن اتکا می‌شود. این امر نشانگر اعتماد جهانی به حکمت و دیدگاه رهبری ما و نقش محوری آن در تحقق ثبات و شکوفایی از طریق ایجاد پل‌ها و شراکت‌ها برای رویارویی با چالش‌ها و گسترش فرصت‌های همکاری مشترک است.

قرقاش در توئیت دیگری عنوان کرد: امارات به رهبری شیخ محمد بن زاید با قاطعیت به سمت تقویت روابط خود با برادران و دوستان و تعمیق منافع مشترک به صورت پایدار در راستای تحقق صلح و امنیت و توسعه حرکت می‌کند و تاثیر مثبتی بر آینده منطقه و رفاه مردمانش برجای می‌گذارد و قدرت آن را برای تعامل با مسائل به صورت کارآمد و ثمربخش تضمین می‌کند.

ابوظبی در روزهای گذشته میزبان نخست وزیر هند و نخست وزیر ژاپن و وزیر خارجه تونس بوده و امروز نیز میزبان رئیس جمهوری ترکیه است.

این اظهارات قرقاش پس از آن است که روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی طولانی به اختلاف‌نظر شدید میان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با محمد بن زاید، رئیس امارات پرداخت و نوشت، بحرانی که از مدت‌ها قبل نشانه‌های آن نمایان شده، از دسامبر گذشته به حقیقت پیوسته است.

این روزنامه آمریکایی نوشت، اصلی‌ترین دلیل این بحران رقابت بر سر این است که چه کسی در منطقه دست برتر است به ویژه که نفوذ آمریکا کاهش یافته و بن سلمان نیز احساس می‌کند دیگر به راهنمای سابق خود –بن‌زاید- نیازی ندارد.

وال‌استریت ژورنال در ادامه گزارش خود آورد، از جمله نشانه‌های نمایان این اختلاف‌نظر، حضور نیافتن بن زاید در دو اجلاس آخر در عربستان یعنی اجلاس سران کشورهای عربی با حضور رئیس جمهوری چین و دومی جلاس سران کشورهای عربی با حضور سوریه است.‌

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید