واکنش تند ارمنستان به پیشنهاد وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و روسیه

کدخبر: ۶۰۳۰۷۲
اقتصادنیوز: وزیر خارجه ارمنستان شرکت در نشست با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و روسیه را رد کرد.
واکنش تند ارمنستان به پیشنهاد وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، خبرگزاری «ترند» خبر داد آرارات میرزویان، وزیر خارجه ارمنستان شرکت در نشست با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و روسیه در بیشکک در حاشیه نشست کشورهای مستقل مشترک‌المنافع را رد کرده است. 

فوری؛ تهدید امنیتی علیه هواپیمای تهران- هامبورگ/ ترافیک گسترده در فرودگاه هامبورگ

پیش‌تر، «میخائیل گالوزین» معاون وزیر خارجه روسیه گفت مسکو در حال بررسی امکان انجام مذاکرات با حضور وزیر خارجه روسیه و وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در چارچوب نشست کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در بیشکک پایتخت قرقیزستان است.

تراژدی شکست اطلاعتی و نظامی اسرائیل چگونه رقم خورد؟

این مقام روس گفت: گفت‌وگو بین روسیه، آذربایجان و ارمنستان درباره  طیف کاملی از موضوعات حل و فصل مناقشه باکو و ایروان هرگز قطع نشده و امیدواریم این تماس‌ها ادامه یابد. طرف آذربایجانی قبلاً موافقت خود را اعلام کرده، انتظار داریم طرف ارمنستانی هم با مسؤولیت کامل به این موضوع بپردازد و با حضور در مذاکرات موافقت کند. 

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، هم یکشنبه از احتمال برگزاری نشستی در «تفلیس» پایتخت گرجستان برای عادی‌سازی روابط با ارمنستان خبر داد.

علی‌اف، یکشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «ایراکلی گاریباشویلی» نخست‌وزیر گرجستان گفت: «در صورت وجود چنین توافقی، نمایندگان ساختارهای مربوطه ما می‌توانند برای نشست دوجانبه یا سه‌جانبه (در مورد عادی‌سازی روابط ارمنستان و آذربایجان) به گرجستان بیایند».

در دور جدید تنش‌ها میان ایروان و باکو، جمهوری آذربایجان عملیات برق آسایی در قره‌باغ کوهستانی انجام داد که آن‌ را «اقدامات ضدتروریستی با هدف احیای نظم قانون اساسی» توصیف کرد. در پی این عملیات جمهوری خودخوانده قره‌باغ کوهستانی اعلام انحلال کرد و تقریباً همه ساکنان ارمنی این منطقه به ارمنستان گریختند.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان شنبه در تماس با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره وضعیت ایجاد شده پس از اسکان اجباری ارامنه قره‌باغ گفت‌وگو کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید