در فرانسه؛

تهدید به بمب‌گذاری در مدرسه/ مدرسه تخلیه شد

کدخبر: ۶۰۴۲۶۰
اقتصادنیوز: مدرسه‌ای که هفته گذشته مورد حمله عاملان مسلح قرار گرفته بود، امروز (دوشنبه) پس از دریافت پیام تهدید‌آمیز بمب‌گذاری، به طور کامل تخلیه شد.
تهدید به بمب‌گذاری در مدرسه/ مدرسه تخلیه شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در ادامه تهدیدات امنیتی در مناطق مختلف فرانسه، رسانه‌های این کشور امروز (دوشنبه) گزارش کردند که مدرسه‌ای در شمال فرانسه که هفته گذشته، یک معلم در آن‌جا با ضربات چاقو کشته شد، امروز پس از تهدید به بمب‌گذاری، به طور کامل تخلیه شد.

خبرگزاری فرانسه در این خصوص گزارش کرد که دهها نفر از کارکنان و دانش‌آموزان مدرسه ترکیبی راهنمایی و دبیرستان در «آراس» را حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح دوشنبه به وقت محلی (۱۲:۰۰ ظهر به وقت تهران) ترک کردند. مقامات به خبرگزاری فرانسه گفتند که تهدید بمب از طریق اینترنت صورت گرفته است.

این تهدید امنیتی درست دو روز پس از آن صورت گرفته است که صبح روز شنبه هفته جاری (۲۲ مهر ماه) به وقت محلی، موزه «لوور» پاریس تمامی بازدیدکنندگان و کارکنان خود را در پی دریافت یک تهدید کتبی به بمب‌گذاری خارج کرد و این موزه را به طور موقت تعطیل کرد.

دولت فرانسه پس از حمله روز جمعه به یک مدرسه، سطح هشدار تهدیدآمیز را بالابرده است و در حال استقرار حدود هفت هزار نظامی با هدف افزایش امنیت در این کشور است. دولت فرانسه همچنین درباره نگران پیامدهای جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس در فرانسه است.

رسانه‌های محلی روز جمعه هفته گذشته،(۱۳ اکتبر، ۲۱ مهر ماه) به نقل از پلیس فرانسه گزارش کردند که در حمله یک مهاجم با چاقو به دبیرستانی در شهر «آراس»، واقع در شمال فرانسه یک معلم کشته و دو نفر به شدت زخمی شدند.

شبکه یورونیوز در این خصوص گزارش کرد که عامل مهاجم صبح روز گذشته (جمعه) به دبیرستان گامبتا در مرکز شهر آراس با ۴۱ هزار نفر جمعیت در نزدیکی شهر لیل حمله کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید