افزایش 7 درصدی بودجه دفاعی ارمنستان/ پاشینیان برای جنگ آماده می‌شود؟

کدخبر: ۶۱۴۳۷۷
اقتصادنیوز: وزیر دارایی ارمنستان گفت که دولت ارمنستان در نظر دارد هزینه های دفاعی خود را در سال آینده ۷ درصد افزایش دهد.
افزایش 7 درصدی بودجه دفاعی ارمنستان/ پاشینیان برای جنگ آماده می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزیر دارایی ارمنستان روز چهارشنبه گفت، دولت ارمنستان در نظر دارد هزینه های دفاعی خود را در سال آینده ۷ درصد افزایش دهد و به ۱.۳۸ میلیارد دلار برساند.

دست دادن پوتین و بن سلمان سوژه شد

به گزارش وبگاه «رادیو اروپای آزاد» «واهه هوانیسیان» وزیر دارایی ارمنستان هنگام ارائه پیش نویس بودجه دولت برای سال ۲۰۲۴ در پارلمان ارمنستان گفت، این بودجه شامل ساخت پادگان‌های جدید، سایر تاسیسات نظامی و استحکامات مرزی است.

رئیس جمهور آذربایجان : ما دنبال جنگ نیستیم

«نیکول پاشینیان » نخست وزیر ارمنستان اخیرا گفته بود که که دولت او به منظور اهداف صرفاا دفاعی بودجه نیروهای مسلح را افزایش خواهد داد. وی در تلاش  برای اطمینان دادن به جمهوری آذربایجان گفت: «مطمئن هستم که همه همسایگان ما متوجه شده‌اند ما قصد حمله به کسی را نداریم.»

این در حالی است که رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در مجمعی تحت عنوان «قره باغ» گفت که از ارمسنان ضمانت‌های عدم انتقام گیری می‌‌خواهد.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، در سخنرانی در مجمعی با عنوان «قره باغ» گفت:«قره باغ پس از ۳۰ سال به خانه بازگشت. ما به ضمانت‌های محکم و تایید شده نیاز داریم که هیچ تلاشی برای تلافی‌جویی ازسوی  ارمنستان صورت نخواهد گرفت.»

هزینه‌های دفاعی و امنیتی جمهوری آذربایجان نیز در سال جاری بالغ بر ۳.۵ میلیارد دلار است.  رئیس جمهور آذربایجان اخیرا گفت که علیرغم پیروزی در جنگ ۲۰۲۰ در قره باغ ،به تقویت نظامی ادامه خواهد داد. این کشور هند، فرانسه و سایر کشورهای خارجی را به دلیل فروش سلاح به ارمنستان محکوم کرده است.

«جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود در «مسکو» پایتخت روسیه گفت:«تلاش‌ها برای تسلیح ارمنستان تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه است.»

منابع مطلع گزارش کردند که هند در حال ارسال تسلیحات جدید به ارمنستان است. افراد مطلع اظهار داشتند یک مقام ارشد ارمنستان اخیرا از «دهلی نو» بازدید کرده و در این زمینه گفت‌وگوهایی انجام داده است.

ارمنستان با فرانسه نیز توافقنامه همکاری نظامی امضا کرده و بر اساس آن به سامانه‌های راداری و پدافند موشکی پیشرفته فرانسوی مجهز می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید