بیمارستان ابن سینا محاصره شد/حمله اسرائیل به منازل فلسطینی‌ها در اردوگاه جنین

کدخبر: ۶۱۷۸۵۶
اقتصادنیوز: طبق گزارش منابع خبری نظامیان اسرائیل به منازل فلسطینی‌ها در اردوگاه جنین و اطراف آن حمله کردند.
بیمارستان ابن سینا محاصره شد/حمله اسرائیل به منازل فلسطینی‌ها در اردوگاه جنین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، اشغالگران اسرائیلی مانند روزهای گذشته به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند. این عناصر اسرائیلی به اردوگاه دیر عمار واقع در غرب رام الله و شهر جنین نیز یورش بردند.

خبر مرتبط
دادگاه بین‌المللی ویژه برای غزه/ سازمان ملل دست به کار شد

اقتصادنیوز: گزارشگر ویژه سازمان ملل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اگر دادگاه بین‌المللی کیفری خیلی زود اقدام نکند، ما به یک دادگاه بین‌المللی ویژه برای غزه و اقدام دولت‌ها نیاز خواهیم داشت.»

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از محاصره بیمارستان ابن سینا در جنین توسط ارتش اسرائیل است.

خبر مرتبط
چین به اسرائیل پشت‌پا زد؟/ تحریم‌های پکن علیه تل‌آویو در راه است

اقتصادنیوز: یک روزنامه عبری از تحریم‌های چین بر علیه اسرائیل و مشکلات برخی از کارخانه‌های اسرائیل برای وارد کردن قطعات از چین خبر داد.

اشغالگران اسرائیلی به منازل فلسطینی‌ها در اردوگاه جنین و اطراف آن حمله کردند. شهرهای الخلیل و طوباس و منطقه میثلون در جنوب جنین نیز شاهد یورش نظامیان اسرائیلی و مقاومت نیروهای فلسطینی بودند.

در جریان درگیری‌ها در منطقه سعیر واقع در شمال الخلیل یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شد.

روز گذشته نیز این حمله‌ها ادامه داشت به طوری که منابع محلی اعلام کردند که اشغالگران مستقیماً به سمت خبرنگاران در محله شمالی طولکرم شلیک می‌کنند. همچنین بولدوزرهای ارتش اسرائیل اقدام به تخریب خط اصلی انتقال آب اردوگاه نور شمس کردند.

این در حالی است که کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرده است که تعداد بازداشتی‌ها در کرانه باختری از تاریخ هفت اکتبر تاکنون به بیش از چهار هزار و ۶۷۵ تن افزایش یافته است.

لازم به ذکر است همزمان با آغاز حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه از ۲ ماه و نیم قبل تاکنون یورش‌های این عناصر اشغالگر به محله‌های مسکونی در کرانه باختری به بهانه‌های واهی و بازداشت بی دلیل جوانان فلسطینی با هدف افزایش تعداد اسرای دربند و گسترش ترس و وحشت در میان ساکنان این منطقه شدت گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید