آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان/ هوا قابل تنفس شد

کدخبر: ۶۲۰۵۵۱
اقتصادنیوز: شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۹ صبحِ امروز به عدد ۴۸ (AQI) رسید.
آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان/ هوا قابل تنفس شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های انقلاب، ۲۵ آبان، پروین، دانشگاه صنعتی، رهنان، سپاهان‌شهر، فرشادی، فیض، کاوه، میرزاطاهر و ولدان اصفهان با عدد کمتر از ۵۰ (AQI) هوای پاک را نشان می‌دهد.

کیفیت هوا نیز در ایستگاه‌های کِردآباد، زینبیه، شهید خرازی، میدان احمدآباد و پارک زمزم اصفهان در وضعیت سالم ثبت شده است.

طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۹ صبح یکشنبه، کیفیت هوای خمینی‌شهر و سِگزی در وضعیت پاک و در شهرهای زرین‌شهر، مبارکه و قهجاورستان در شرایط سالم قرار دارد.

خبر مرتبط
تشدید آلودگی هوا در این استانها / سامانه بارشی از فردا شب کشور را فرا می گیرد

اقتصادنیوز : سازمان هواشناسی کشور از تداوم آلودگی هوا در کلان‌شهرها طی امروز و فردا خبر داد.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا (AQI ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اُزون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند تبدیل به یک عدد بدون واحد می کند و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید