ترکیه برای جنگ غزه نسخه پیچید!

کدخبر: ۶۲۰۷۲۲
اقتصادنیوز: رئیس پارلمان ترکیه گفت که جهان در حال ورود به مرحله جدیدی است که می‌توان آن را «مرحله پسا صهیونیسم» نامید و توضیح داد که این مرحله جدید که در واقع آغاز شده‌است.
ترکیه برای جنگ غزه نسخه پیچید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نعمان کورتولموش در سخنرانی خود در «چهارمین اجلاس بین‌المللی مدارس متوسطه نمونه سازمان همکاری اسلامی» در استانبول از «فقدان اتحاد و همبستگی» میان کشورهای جهان اسلام در رابطه با موضوع فلسطین به طور کلی و تحولات غزه به طور خاص انتقاد کرد.

خبر مرتبط
ادعای ضدونقیض بلینکن در دیدار با اردوغان/ مهار جنگ به نفع همه خاورمیانه است

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با اردوغان گفته است که مهار جنگ به نفع همه کشورهای خاورمیانه است.

کورتولموش خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی موظف به دستیابی به وحدت و همبستگی میان خود به عنوان شرط اساسی برای تحقق صلح پایدار ابتدا در قدس اشغالی و سپس در سراسر جهان هستند.

وی خاطرنشان کرد: هر از گاهی «سوالات به حقی» از سوی جوانان مسلمان در مورد نقش سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و مدافعان حقوق بشر در سراسر جهان در مواجهه با فجایع و دردهایی که در منطقه مشاهده می‌شود، مطرح می‌شود.

خبر مرتبط
فوری / حملات پهپادی ترکیه به مواضع پ.ک.ک در عراق

اقتصادنیوز: بنابر اعلام رسانه‌های عراقی، ارتش ترکیه، مواضع حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در ارتفاعات قندیل عراق را هدف حمله پهپادی قرار داد.

رئیس مجلس ترکیه با بیان این سوال که چرا جوانان مسلمان در عین حال از جهان اسلام و سازمان همکاری اسلامی کمک نمی‌گیرند، افزود: کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی در زمینه مساله فلسطین چه می‌کنند. این سازمان در قبال آنچه در آنجا می‌گذرد، چه موضعی دارد؟»

کورتولموش با تاکید بر اینکه با وجود این، جهان در حال ورود به مرحله جدیدی است که می‌توان آن را «مرحله پسا صهیونیسم» نامید و توضیح داد که این مرحله جدید که در واقع آغاز شده‌است با «پایان دوران صهیونیسم و ​انداختن آن به زباله دان تاریخ و نفس راحت کشیدن بشریت» متمایز می‌شود.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه تاکید کرد که کشورش در کنار مظلومان نوار غزه می‌ایستد.

هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه نیز روز شنبه در جریان مذاکره با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا خواستار آتش‌بس در نوار غزه شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • رهبر انقلاب اسلامی در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

      اقتصادنیوز: رهبر انقلاب علت متفاوت بودن اهمیت آموزش‌وپرورش با دیگر دستگاه‌ها را تربیت منابع انسانی برشمردند و گفتند:…

    کارگزاری مفید