هجوم عجیب مگس‌ها به روستاهای این شهر+ عکس

کدخبر: ۶۲۱۸۶۳
اقتصادنیوز: وضعیت آلودگی فاضلاب شهری اردستان و تخلیه کودهای شرکت کشاورزی فجر چهارمیل در مجاورت با منازل مسکونی قرار دارد و باعث هجوم مگس‌های آلوده به منازل و مغازه‌های روستاهای کچورستاق، امیران، اسلام‌آباد، احمدآباد حسین‌آباد، گلزار محمد و دیگر روستاها شده است.
هجوم عجیب مگس‌ها به روستاهای این شهر+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  یکی از ساکنان روستا گفت: وضعیت آلودگی فاضلاب شهری اردستان و تخلیه کودهای شرکت کشاورزی فجر چهارمیل در مجاورت با منازل مسکونی قرار دارد و باعث هجوم مگس‌های آلوده به منازل و مغازه‌های روستاهای کچورستاق، امیران، اسلام‌آباد، احمدآباد حسین‌آباد، گلزار محمد و دیگر روستاها شده است.

وی با اشاره به اینکه شدت هجوم مگس‌ها تا حدی است که زندگی را برای مردم سخت کرده است، افزود: بوی نامطبوعی که از کودهای طرح کشاورزی و فاضلاب اردستان‌ پخش می‌شود موجب مشکلات تنفسی شدید و حالت تهوع برای اهالی شده است.

مگس 1

ساکنین این روستاها چندین سال است که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و دیگر تحمل این وضعیت را غیرممکن می‌دانند آنها در انتظار گوشی هستند که گلایه آنها را بشنود و گامی برای حل مشکل اهالی این روستاها بردارد.

کودهای انباشته شده در روستاها دلیل هجوم مگس‌ها است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان  در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بازدیدهای میدانی متعددی از برخی از روستاها و اطراف آن داشتیم و دپوی کود در طرح کشاورزی فجر چهارمیل مشاهده نشد.

حسن ذبیحی با بیان اینکه بررسی‌های کارشناسان بهداشت محیط نشان داد که کود انباشته شده در برخی از روستاها، دلیل اصلی افزایش تعداد مگس‌ها و هجوم آنها به خانه‌ها و مغازه‌ها در روستاها شده است گفت: البته شغل کشاورزی و دامپروری با زندگی مردم روستایی آمیخته شده است ولی ساکنان روستاها باید تلمبار کردن و جمع‌آوری کودهای حیوانی را اصولی انجام دهند و دپو کردن آن را مدیریت کنند.

فاضلاب شهری اردستان غیراصولی دفع می‌شود

وی در خصوص وضعیت بوی نامطبوع فاضلاب شهر اردستان گفت: نظر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان در خصوص فاضلاب شهری اردستان این است که به روش غیراصولی انجام و دفع می‌شود و وضعیت کنونی حتی می‌تواند تهدید علیه بهداشت عمومی باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به بازدید میدانی از محله جمع‌آوری فاضلاب شهر اردستان گفت: نواقص و مشکلاتی که این محل داشت توسط کارشناسان شبکه بهداشت به مسئولان مربوطه گوشزد شده است ولی هنوز وضعیت بهداشتی آن قابل قبول نیست.

فاضلاب شهری اردستان آلودگی زیست‌محیطی دارد

همچنین  رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اردستان  به ایسنا گفت: با بازدیدهایی که از روستاها انجام دادیم وضعیت مدیریت کودهای حیوانی دامداری‌های اهالی اصلاً قابل قبول نیست و منشا اصلی آلودگی هوا و افزایش مگس‌ها از خودِ دامداری روستایی‌ها است. البته امسال شاید موضوع گرمای هوا نیز در افزایش مگس‌ها بی‌تأثیر نبوده باشد زیرا هر سال با توجه به سرمای هوا و یخبندان، حجم حشرات موزی و مگس‌ها کمتر بود.

مگس 2

حسین شواخی در خصوص وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اردستان گفت: وضعیت فاضلاب شهری اردستان مقررات و ضوابط زیست‌محیطی را رعایت نکرده است و استاندارهای پساب فاضلاب، بالاتر از حد نرمال است.

وی با بیان اینکه اداره محیط‌زیست تاکنون اخطارهای لازم را به اداره مربوطه ارسال کرده و حتی به دستگاه قضایی نیز معرفی شدند، گفت: با وضعیتی که مشاهده می‌شود، وضعیت کنونی فاضلاب شهری اردستان آلودگی زیست‌محیطی دارد و باید فاضلاب شهری اردستان به نحو مؤثری و بهتری با اجرای سیستم‌های تصفیه کنترل و مدیریت شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید