درخواست از جوبایدن برای اعمال فشار به نتانیاهو

کدخبر: ۶۳۴۲۸۳
اقتصادنیوز: هشت تن از اعضای مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به بایدن خواستار منع ارسال تسلیحات تهاجمی به رژیم صهیونیستی شدند.
درخواست از جوبایدن برای اعمال فشار به نتانیاهو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، هشت عضو مجلس سنای آمریکا امروز (سه‌شنبه) در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور تاکید کردند: باید به نتانیاهو توضیح دهید که ممانعت از رساندن کمک ها به نوار غزه پیامدهای وخیمی به همراه خواهد داشت.

براساس گزارش الجزیره، سناتورها در این پیام خاطرنشان کردند: ما خواستار منع ارسال تسلیحات هجومی به اسرائیل هستیم.

همچنین اخیرا دو مقام آمریکایی به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند دولت این کشور انتظار ندارد رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک عملیات زمینی غزه را به شهر مرزی رفح بکشاند.

خبر مرتبط
جو بایدن با نتانیاهو قهر کرد؟/وعده‌ای که اسرائیل به آن عمل نکرد

اقتصادنیوز: یک رسانه خبری از عدم تمایل رئیس جمهور آمریکا به گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از وقوع حادثه میدان «النابلسی» خبر داد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته به هشدارهای بین‌المللی درباره حمله زمینی به شهر رفح تن نمی‌دهد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که برخی از رهبران حماس و همچنین اسرایی که در اختیار حماس قرار دارند، در شهر رفح مخفی شده‌اند. گرچه رژیم صهیونیستی هنوز به طور علنی درباره برنامه زمانی حمله زمینی به رفح صحبت نکرده، اما «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ نتانیاهو پیش‌تر گفته بود: «اگر تا ماه رمضان اسرای ما در خانه نباشند، جنگ تا منطقه رفح ادامه خواهد یافت.»

با این‌ حال، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه به شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت بسیار نگران مرگ غیرنظامیان در غزه بوده و عملیات برنامه‌ریزی‌شده ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به شهر رفح را یک «خط‌قرمز» دانست.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد رهبران اتحادیه اوپا قصد دارند ضمن بر حذر داشتن رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به رفح، خواستار «وقفه بشردوستانه فوری» در غزه شوند؛ وقفه‌ای که به آتش‌بس پایدار منجر شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید