برترین ملی‌پوش اسنوکر ایران به لیگ حرفه‌ای‌ها پیوست

کدخبر: ۶۳۴۹۶۵
اقتصادنیوز: برترین ملی‌پوش اسنوکر ایران موفق شد در لیگ حرفه‌ای‌ها وارد شود.
برترین ملی‌پوش اسنوکر ایران به لیگ حرفه‌ای‌ها پیوست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،‌ رشته اسنوکر در دنیا ۲ بخش آماتور و حرفه‌ای دارد که همه کشورهای دنیا زیر نظر فدراسیون آماتور بازی می‌کنند. برخی بازیکنان که سطح آن‌ها بالا می‌رود در انجمن حرفه‌ای‌ها رقابت می‌کنند که تا به حال حسین وفایی تنها نماینده ایران در لیگ حرفه‌ای‌ها بوده است.

خبر مرتبط
چهره باورنکردنی جکی چان در ۷۰ سالگی پربازدید شد+ عکس

اقتصادنیوز: عکسی از جکی‌چان در سن ۷۰ سالگی پربازدید شده است. چهره شکسته جکی‌چان در این عکس مورد توجه قرار گرفت.

رقابت‌های کیو تور مرحله نهایی انتخابی ورزشکاران اسنوکر برای حرفه‌ای شدن و پیوستن به انجمن حرفه‌ای‌های جهان(WST) است. این دوره از مسابقات ۲۳ تا ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ به میزبانی کشور بوسنی و هرزگوین و در شهر سارایوو برگزار شد.

امیر سرخوش کاپیتان تیم ملی اسنوکر کشورمان در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرد و امروز جمعه در فینال موفق شد در مقابل لولیان بویکو از اوکراین به برتری ۱۰ بر ۸ دست پیدا کند و جواز حضور در انجمن حرفه‌ها را کسب کند.

دومین اسنوکرباز ایرانی به جمع حرفه‌ای‌ها پیوست

امیر سرخوش پس از حسین وفایی و سهیل واحدی، سومین ایرانی است که به جمع حرفه‌ای‌ها وارد می‌شود.

سرخوش سه دوره نائب قهرمانی اسنوکر جهان و چندین قهرمانی اسنوکر ۱۵ توپ و ۶ توپ قاره آسیا و بارها قهرمانی اسنوکر کشورمان را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

سرخوش برای رسیدن به دیدار نهایی موفق شد هاروی چندلر از کشور انگلستان را ۵ بر ۴ و استیون هال وورث دیگر نماینده کشور انگلستان را با نتیجه ۶ بر ۲ شکست دهد و به فینال این مسابقات راه پیدا کند. او در دیدار نهایی در یک بازی ۱۰ ساعته موفق شد حریف خود را شکست دهد و به (WST) راه پیدا کند.

مرحله مقدماتی این مسابقات نیز در کشور امارات برگزار شد و امیر سرخوش موفق به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات مقدماتی شد و به عنوان نفر نخست از قاره آسیا راهی مرحله پایانی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید