خبر مهم اولیانوف درباره زمان سفر گروسی به روسیه

کدخبر: ۶۴۲۵۰۰
اقتصادنیوز: نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی خبر داد که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا انتهای ماه آتی میلادی (می) به روسیه سفر خواهد کرد.
خبر مهم اولیانوف درباره زمان سفر گروسی به روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اولیانوف، در این رابطه گفت: درحال انجام آماده‌سازی‌ها برای بازدید بعدی رافائل گروسی از روسیه هستیم. رئیس‌ آژانس اتمی و دستیاران او مداوم به انجام رایزنی در خاک روسیه با هیاتی از روس‌اتم می‌پردازند.

خبر مرتبط
درخواست گروسی از ایران در آستانه سفر به تهران

اقتصادنیوز: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار همکاری بیشتر ایران با آژانس شد و گفت قصد دارد به زودی به ایران سفر کند.

وی ادامه داد: این دیدارها در شهرهای مختلفی انجام می‌گیرد. برنامه دیدار بعدی برای انتهای ماه می امسال برنامه‌ریزی شده است. احتمالا این دیدار در مسکو انجام نگیرد.

این دیپلمات روس اعلام کرد که تمرکز اصلی این دیدار بر روی نیروگاه زاپوریژیا و دیگر مسائل مرتبط با تعاملات روسیه و آژانس اتمی خواهد بود.

خبر مرتبط
نخستین واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به اظهارات اخیر گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران

اقتصادنیوز: رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به سخنان رافائل گروسی درباره ایران، گفت: او می‌گوید ایران نسبت به غنی‌سازی بالا اقدام می‌کند اما باید تاکید کرد این به معنای برخورداری ایران از سلاح هسته‌ای نیست.

اولیانوف اظهار کرد: چنین دیدارهایی با مدیرکل آژانس اتمی در خاک روسیه بیش از یک بار انجام گرفته است. 

وی تاکید کرد که انجام رایزنی میان روسیه و آژانس اتمی «حائز اهمیت» بوده و برای گفت‌وگوها و تعاملات میان طرفین «مفید» است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید