سفر قریب الوقوع گروسی به اوکراین و روسیه

کدخبر: ۶۲۴۵۱۷
اقتصادنیوز : رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از ملاقات با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که ظرف روزهای آتی راهی اوکراین و روسیه خواهد شد.
  سفر قریب الوقوع  گروسی به اوکراین و روسیه

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، قرار است دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی طی ۱۰ روز آینده به اوکراین و روسیه سفر کند و اعلام کرد که قصد دارد در طول این سفر با نمایندگان شرکت دولتی «روس اتم» نیز دیدار کند.

طبق این گزارش رافائل گروسی در این خصوص به خبرنگاران گفت که قصد دارد طی ده روز آینده از "زاپوریژیا (Zaporozhye) (شهری واقع در جنوب شرقی اوکراین) و کی‌یف در اوکراین و همچنین کشور روسیه" بازدید کند.

خبر مرتبط
ادعاهای نخ نمای گروسی علیه ایران

اقتصادنیوز : مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌ در گفت‌وگویی مدعی شد که ایران در اختلافات سیاسی‌اش با غرب، همکاری‌ها با آژانس را محدود می‌کند.

بنابراین گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی پس از شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا، به خبرنگاران گفت: آماده بازگشت به زاپوریژیا هستم، طی ۱۰ روز آینده در آنجا و همچنین در کی‌یف و مسکو خواهم بود.

تاس در ادامه به نقل از گروسی نوشت که او همچنین قصد دارد در جریان سفر آتی خود به مسکو با نمایندگان شرکت دولتی "روس اتم" نیز ملاقات کند. وی در گفت وگو با خبرنگاران هدف از این سفر را انجام «گفت وگو فنی و سیاسی‌» با مقامات مسکو عنوان کرد.

این گزارش همچنین می‌افزاید: تاسیسات هسته‌ای زاپوریژیا که در شهر «انرگودار» Energodar واقع اوکراین قرار دارد، با حدود ۶ گیگا وات ظرفیت، بزرگترین نیروگاه برق در نوع خود در اروپا و یکی از ۱۰ نیروگاه بزرگ جهان به شمار می‌رود که بخشی از آن در پی جنگ اوکراین آتش گرفت، اما چنانچه این نیروگاه منفجر شود، قدرت انفجار تخریبی آن ۱۰ برابر انفجار چرنوبیل خواهد بود.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید