جمهوری اسلامی مطرح کرد

مشکلات اقتصادی را نه باید به حساب دولت رئیسی گذاشت نه دولت روحانی!

کدخبر: ۴۵۵۶۹۷
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در سرمقاله خود به انتقادات مردم و نمایندگان مجلس به وضعیت اقتصادی کشور پرداخت.
مشکلات اقتصادی را نه باید به حساب دولت رئیسی گذاشت نه دولت روحانی!

به گزارش اقتصادنیوز در بخشی از این یادداشت آمده است: انتقادهای نمایندگان و البته مردم کوچه و بازار این روزها اینست که برخلاف وعده‌های رئیس‌جمهور رئیسی، ارزاق عمومی هر روز گران‌تر شده‌اند، حقوق‌های نجومی برقرارند، ارز و سکه با روند صعودی خود تمام عرصه‌های معیشتی را تحت تاثیر قرار داده‌اند و در یک کلام، زندگی کردن برای اقشار ضعیف و متوسط هر روز سخت‌تر می‌شود. به همین دلیل همه سوال‌ می‌کنند پس چرا خبری از مهار شدن تورم و جلوگیری از گرانی نیست و چرا مشکلات معیشتی رو به حل شدن نمی‌روند.

چالشی مهم پیش روی ابراهیم رئیسی/ بهار دولت سیزدهم به پایان رسید؟

ترس جبهه پایداری از جایگاه علی لاریجانی/ او سکوت خود را می شکند؟

تذکرات جدی رهبر انقلاب خطاب به معاون رئیسی

پاسخ توئیتری یاسین رامین به مهناز افشار/ شرمسارم

خودکشی تلخ کولبر 16 ساله به خاطر توقیف قاطرها

بعضی افراد تلاش می‌کنند بالا رفتن میزان واکسیناسیون کرونا و کاهش مرگ و میرها را دستاوردها مهم دولت سیزدهم جلوه دهند. این، واقعیت را نباید انکار کرد ولی در کنار آن باید توجه داشت که سخنگوی سابق ستاد ملی مبارزه با کرونا در تابستان گفته بود تعداد مرگ و میرها در آبانماه دو رقمی خواهد شد. یعنی دولت دوازدهم برنامه‌ریزی‌هائی کرده بود و البته دولت سیزدهم نیز کمر همت به اجرای آن برنامه‌ها بست و در نتیجه وضعیت کرونا به اینجا رسیده که البته هنوز هم مطلوب نیست. با اینحال باید این موفقیت را به حساب هردو دولت گذاشت، اما نباید آن را موجب غفلت از مشکلات معیشتی شود که هر روز بیشتر می‌شوند.
نکته اساسی در این زمینه اینست که مشکلات معیشتی را نه باید به حساب این دولت گذاشت و نه دولت قبل. علت اصلی این مشکلات، تحریم‌ها هستند و ماجرای برجام که عده‌ای تا قبل از این دولت تلاش می‌کردند آن را به هیچ بگیرند ولی حالا همان حضرات به این نتیجه رسیده‌اند که تا این علت را معالجه نکنند، نمی‌توانند اقتصاد بحران‌زده را سروسامان بدهند و مشکلات معیشتی را حل کنند. همه باید خوشحال باشیم که دولتمردان کنونی به چنین نتیجه‌ای رسیده‌اند. البته شرط موفقیتشان در معالجه علت اصلی اینست که از شعارزدگی فاصله بگیرند و در مذاکرات، ضمن رعایت منافع ملی و استقلال و عزت کشور، به واقعیت‌ها نیز توجه نمایند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید