رئیس جمهور روسیه در یک گردهمایی بزرگ اعلام کرد؛

هدف واقعی روسیه از حمله به اوکراین چیست؟

کدخبر: ۴۸۳۷۹۳
اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه در سخنرانی به مناسبت سالگرد الحاق شبه‌جزیره کریمه گفت: جمهوری‌های دونباس قربانی دولت اوکراین شده بودند. هدف عملیات روسیه در اوکراین رها کردن دونباس از این نسل‌کشی است.
هدف واقعی روسیه از حمله به اوکراین چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه در یک گردهمایی بزرگ از مردم این کشور به سخنرانی پرداخت.

وبگاه شبکه «اسکای نیوز» گزارش داد، پوتین در سخنرانی به مناسبت سالگرد الحاق شبه‌جزیره کریمه گفت: «جمهوری‌های دونباس قربانی دولت اوکراین شده بودند. هدف عملیات روسیه در اوکراین رها کردن دونباس از این نسل‌کشی است».

او در جمع هوادارانش که فریاد «روسیه، روسیه» سر می‌دادند و به گفته پلیس مسکو تعداد آن‌ها به دویست هزار نفر می‌رسد، «یکپارچگی روسیه» از زمان ورود نیروهای روس به اوکراین را مورد تمجید قرار داد.

پوتین همچنین گفت از «خیزش» کریمه پس از ورود به فدراسیون روسیه و تصمیم مقامات محلی برای ایجاد مانعی مستحکم در برابر «نئونازی‌ها» در اوکراین ابراز خرسندی کرد.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه «تمام برنامه‌ها در اوکراین اجرایی خواهند ش: «سربازان روس شانه به شانه یکدیگر در اوکراین می‌جنگند و از مدت‌ها پیش چنین وحدتی را شاهد نبوده‌ایم».

کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا طی سال‌های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌های مالی و نظامی گسترده‌ای داشته و پس از شروع درگیری‌ها در این کشور نیز به حمایت‌های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌اند.

پوتین روز چهارشنبه هشدار داد، اقدامات کشورهای غربی از جمله ارسال سلاح و سربازان مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌کشد.

رئیس جمهور روسیه با محکوم کردن تحریم‌های جدید غرب علیه کشورش به‌خاطر «عملیات ویژه» در اوکراین، این تحریم‌ها را «ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهانی» توصیف کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید