پاسخ آذربایجان به گفته‌های جنجالی نخست‌وزیر ارمنستان/ پاشینیان صلاحیت متهم کردن ندارد!

کدخبر: ۶۰۹۱۷۵
وزارت خارجه آذربایجان اعلام کرد که نخست وزیر ارمنستان صلاحیت متهم کردن باکو به پاکسازی نژادی ارمنی‌ها در قره باغ را ندارد.
پاسخ آذربایجان به گفته‌های جنجالی نخست‌وزیر ارمنستان/ پاشینیان صلاحیت متهم کردن ندارد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  این وزارتخانه جمعه اعلام کرد: ما اتهامات نخست وزیر ارمنستان را درباره اینکه ساکنان ارمنی منطقه قره باغ با پاکسازی نژادی مواجه هستند، قویا رد می‌کنیم.

این وزارتخانه افزود: اتهامات بی‌اساس پاشینیان در ششمین نشست صلح پاریس نشان می‌دهد که ارمنستان از تحریفات سیاسی و تفسیرهای انحرافی دست برنداشته است.

قره‌باغ بعد از سقوط امپراطوری روسیه در سال ۱۹۱۷ مورد ادعای ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار گرفت و در اوایل دهه ۱۹۹۰ طی یک جنگ از جمهوری آذربایجان جدا افتاد.

جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۰ و دومین جنگ با ارمنستان، بخشی از اراضی قره‌باغ را باز پس گرفت و اخیرا نیز پس از حملات باکو به بخش‌های باقی‌مانده از قره‌باغ، ارمنی‌های حاضر در این منطقه به شروط جمهوری آذربایجان مبنی بر خلع‌ سلاح این منطقه تن دادند.

مقامات دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان بارها طرف مقابل خود را به کارشکنی در برابر ابتکارات صلح جامعه بین‌المللی و رفع اختلاف مناقشه بیش از ۳۰ ساله دو کشور بر سر قره باغ متهم کرده‌اند. این در حالی است که ارمنستان بارها جمهوری آذربایجان را به نسل‌کشی نیز متهم کرده است.

پاشینیان اخیرا تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ هزار ارمنی از قره باغ کوهستانی تخلیه شده‌اند و همچنین حدود ۲۰ هزار ارمنی دیگر از این منطقه پس از جنگ ۴۴ روزه در سال ۲۰۲۰ به ارمنستان گریخته‌اند. وظیفه فوری ما تمرکز بر تامین هر چه سریع تر نیازهای بشردوستانه این افراد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید