پیشنهادهای جدید متحدان ناتو برای حمایت از اوکراین

کدخبر: ۶۱۳۲۶۲
اقتصادنیوز: وزیر خارجه اوکراین با بیان اینکه برخی از متحدان ناتو پیشنهادهای جدید برای حمایت از اوکراین مطرح کردند، از ارائه جزئیات بیشتر در این باره امتناع کرد.
پیشنهادهای جدید متحدان ناتو برای حمایت از اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس پس از دیدار با همتایان خود در کشورهای عضو ناتو در بروکسل گفت: به هر اشاره‌ای به خستگی یک "نه" واضح و برای افزایش حمایت از اوکراین یک "بله" شنیدم.

وی همچنین با بیان اینکه برخی از متحدان ناتو پیشنهادهای جدید برای حمایت از اوکراین مطرح کردند، از ارائه جزئیات بیشتر در این باره امتناع کرد.

عصبانیت زلنسکی از غرب

این دیپلمات ارشد اوکراینی در ادامه خاطرنشان کرد: آنها می‌دانند که برای ایمن ماندن خود و برای اینکه در موقعیتی قرار نگیرند که سربازان ناتو مجبور به جنگیدن شوند، اوکراین باید در این جنگ پیروز شود.

وزیر خارجه اوکراین در ادامه تاکید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اگر بخواهد جنگی را که آغاز کرده، حداقل تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا ادامه دهد، اشتباه می‌کند. پوتین همیشه منتظر است تا انتخابات در کشور دیگری برگزار شود و دولت جدید و رهبری جدید نگرش خود را تغییر دهند اما پوتین همیشه در انتظاراتش شکست خورده است.

وی افزود، ممکن است در میان متحدان غربی درباره راه‌های مهار روسیه اختلاف نظر وجود داشته باشد، اما درک این موضوع که روسیه تهدید است، یک اجماع و توافق نظر وجود دارد و من تغییری در آن نمی‌بینم.

جوزپ بورل، نماینده رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر گفته بود که هیچ نشانه ای از "خستگی جنگ" در میان کشورهای اروپایی نمی‌بیند و مطمئن است که کمک به اوکراین ادامه خواهد یافت.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز ابراز اطمینان کرد که کشورهای عضو به ارائه مقادیر قابل توجهی کمک نظامی به اوکراین ادامه خواهند داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید