مخالفت مجلس نمایندگان آمریکا با کمک 17 میلیارد دلاری به اسرائیل

کدخبر: ۶۲۶۹۰۹
لایحه کمک ۱۷.۶ میلیاردی به اسرائیل در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب نرسید.
مخالفت مجلس نمایندگان آمریکا با کمک 17 میلیارد دلاری به اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مجلس نمایندگان آمریکا در حال حاضر ۴۳۱ عضو دارد و تصویب لایحه کمک به اسرائیل به رای دوسوم اعضا نیاز داشت اما این لایحه تنها ۲۵۰ رای موافق کسب کرد و ۱۸۰ نماینده به آن رای مخالف دادند. ۱۶۷ نماینده دموکرات و ۱۳ نماینده جمهوریخواه به این لایحه رای منفی دادند.

سران جمهوریخواه و دموکرات سنای آمریکا هفته جاری طرحی ۱۱۸ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین، اسرائیل، تایوان و تقویت مرزها ارائه کردند که بخش مربوط به رژیم صهیونیستی سه‌شنبه به وقت محلی به رای گذاشته شد و در مجلس نمایندگان رای نیاورد.

مایک جانسون رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا پس از رونمایی از لایحه ۱۱۸ میلیارد دلاری گفته بود که این طرح در مجلس نمایندگان شانس تصویب ندارد.

دموکرات‌هایی که به کمک به اسرائیل رای منفی دادند، معتقدند که رای‌گیری جداگانه درباره این باره، کلیت بسته کمک به اوکراین، اسرائیل، تایوان و امنیت مرزها را تضعیف می‌کند.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از هم‌حزبی‌های خود خواسته بود تا از لایحه ۱۱۸ میلیارد دلاری جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده حمایت نکنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید