نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت

مردم فلسطین همواره قربانی حوادث و تصمیمات بین‌المللی بودند/ هیچ دولتی نباید بالاتر از مجازات باشد

کدخبر: ۶۴۱۴۹۲
اقتصادنیوز: نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست امروز شورای امنیت درباره عضویت کامل فلسطین گفت: «جامعه جهانی نباید اجازه دهد هیچ دولتی بالاتر از مجازات باشد.»
مردم فلسطین همواره قربانی حوادث و تصمیمات بین‌المللی بودند/ هیچ دولتی نباید بالاتر از مجازات باشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت طی سخنانی در نشست امروز سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین تأکید کرد «مردم فلسطین همواره قربانی حوادث و تصمیمات بین‌المللی بوده‌اند که نقشی در آن نداشته‌اند.»

خبر مرتبط
واکنش تازه آمریکا و متحدانش به پاسخ ایران به اسرائیل/ انتشار بیانیه ضدایرانی در سازمان ملل

اقتصادنیوز: نمایندگان دائم آمریکا و متحدان این کشور در سازمان ملل متحد، در تداوم تلاش‌های غرب برای دلگرمی و تقویت روحیه اسرائیل، پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه این رژیم علیه کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردند.

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: هرکسی که مانع از تصمیم‌گیری برای عضویت کامل ما شود، به افزایش شانس صلح در منطقه ما کمک نمی‌کند. اعطای عضویت کامل به فلسطین بخشی از بی‌عدالتی تاریخی علیه ملت فلسطین را از بین می برد. ما حق عضویت کامل را با تصمیم بین المللی داریم نه از طریق مذاکره. اینکه ما مشغول تلاش برای عضویت کامل فلسطین هستیم، باعث نمی‌شود جنگ همه جانبه‌ای که در غزه در حال وقوع است را فراموش کنیم.

خبر مرتبط
پیش گویی جنجالی سفیر آمریکا در سازمان ملل

اقتصادنیوز: سفیر آمریکا در سازمان ملل امروز – چهارشنبه – گفت عضویت دائم تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل به راه‌حل ۲ دولتی کمک نخواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به حملات صهیونیست‌ها به فلسطینیان در کرانه باختری افزود: اکثریت باریکه غزه غیرقابل سکونت شده است.حملات شهرک نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری و بیت المقدس در حال افزایش است.

نماینده رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت تصریح کرد: جامعه جهانی نباید اجازه دهد هیچ دولتی بالاتر از مجازات باشد. مسئولیت جنگ بر عهده کشورهایی است که «اسرائیل» را مسلح می کنند.

خبر مرتبط
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل پاسخ خواهیم داد

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط اسرائیل تاکید کرد: ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی این رژیم پاسخ خواهد داد.

نماینده رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی گفت: «تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه قدرت و دولتی ندارد، پس چگونه شورا امروز می‌تواند به عضویت کامل آن رای دهد؟»

وی تأکید کرد شورای امنیت بدون اینکه حماس را محکوم کند، اکنون در حال آماده شدن برای رای گیری در مورد عضویت کامل فلسطین است.

نماینده رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد: «هرگونه تصمیم برای اعطای عضویت کامل به فلسطین، آغاز فروپاشی نظام سازمان ملل خواهد بود.»

نماینده صهیونیستی افزود: «این شورا همچنان در مورد غزه صحبت می‌کند و اصطلاحاتی مانند حقوق بشر را تکرار می کند و به هیچ چیز دیگری اهمیت نمی دهد. این شورا بر هیچ بحران فوری جهانی مانند اوکراین یا سودان تمرکز نمی کند و تنها به غزه می پردازد. رفتار این شورا فقط در خدمت سنوار و ایران است.

این نماینده صهیونیست تهدید کرد: «اگر تصمیم برای عضویت کامل فلسطین اتخاذ شود، هر گونه مذاکره در مورد حل و فصل پیچیده خواهد شد.»

وی در ادامه سخنان تند خود علیه شورای امنیت گفت: اگر تصمیم برای عضویت کامل فلسطین اتخاذ شود، این شورا تروریستی خواهد بود نه شورای امنیت.هرگونه تصمیم برای اعطای عضویت کامل به یک رژیم تروریستی، آغاز فروپاشی نظام سازمان ملل خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید