هیجان زدگی بایدن در اظهارنظر علیه پوتین/ رئیس جمهور آمریکا باز هم گاف داد

کدخبر: ۶۴۹۳۶۵
اقتصادنیوز: «جو بایدن» در حالی که اظهارات توهین‌آمیزی را علیه «ولادیمیر پوتین» عنوان می‌کرد، دچار گاف‌های همیشگی شد و واژگان غیرمربوط و جملات بی‌معنا گفت.
هیجان زدگی بایدن در اظهارنظر علیه پوتین/ رئیس جمهور آمریکا باز هم گاف داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مدتهاست زوال عقل «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به مسئله داغ رسانه‌ها بدل شده است و بسیاری از رای‌دهندگان آمریکایی صلاحیت او را برای دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری زیر سوال می‌برند و حتی برخی دیگر مطمئن نیستند که در صورت پیروزی در دور دوم، آیا قادر است وظیفه ریاست‌جمهوری‌اش را به اتمام برساند یا خیر.

نشریه نیوزویک به نقل از رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «هیچ سرباز آمریکایی در جنگ اوکراین حضور ندارد اما ایالات متحده به ارسال تسلیحات به کی‌یف و آموزش ارتش اوکراین ادامه می‌دهد.»

جو بایدن طی سخنانی توهین‌آمین علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در حضور دانشجویان فارغ‌التحصیل از آکادمی نظامی «وست پوینت» آمریکا ادعا کرد: «ما در کنار اوکراین ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد. ما در مقابل مردی ایستادگی می‌کنیم که من سالهاست او را می‌شناسم؛ یک ظالم وحشی! ما از حمایت‌ از اوکراین پا پس نخواهیم کشید.»

خبر مرتبط
بایدن اعتراف کرد / جدیدترین موضع‌گیری درباره عملیات وعده صادق

اقتصادنیوز: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنانی به موضع‌گیری درباره عملیات وعده صادق پرداخت.

وی در ادامه ادعاهایش گفت: «پوتین مطمئن بود که ناتو شکست خواهد خورد. من پس از آنکه رئیس‌جمهور شدم و سوگند خوردم، درباره این موضوع با او صحبت کردم.»

بایدن در ادامه این قسمت از سخنرانی‌اش، رشته افکارش مثل همیشه پاره شد و واژگانی را کنار هم قرار داد که اصلا معنایی نداشت و خودش هم برای آنکه این گاف بیش از این برجسته نشود، گفت: «این مسئله کمی من را هیجان‌زده می‌کند!»

خبر مرتبط
ماریا زاخارووا از حقه جدید بایدن پرده برداشت

اقتصادنیوز: ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، نشست برنامه‌ریزی شده سران اوکراین در سوئیس را «فریب و حقه» دیگری خواند که توسط دولت بایدن ساخته و پرداخته شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه افزود: «پوتین مطمئن بود که ناتو شکست خواهد خورد. من در سوئیس به او گفتم که اگر "فنلاندیزاسیون" اوکراین را می‌خواهی، باید "ناتوزاسیون" اروپا را ببینی! او دیدگاه جسورانه‌ای داشت که مثلا ما متوقف می‌شویم اما درعوض امروز ناتو بزرگترین ائتلاف دفاعی در تاریخ جهان است، قوی‌تر از همیشه.»

«فنلاندیزاسیون» اصطلاحی است که در گفتمان دیپلماتیک به کار می‌رود و به موضع بی‌طرف فنلاند در طول جنگ سرد اشاره دارد. در سال ۱۹۴۸ فنلاند با اتحاد جماهیر شوروی معاهده‌ای امضا کرد. به عنوان بخشی از این معاهده، فنلاند نمی‌توانست به سازمان‌های امنیتی و دفاعی غربی بپیوندد. این معاهده در سال ۱۹۹۲ منحل شد و فنلاند در نهایت در آوریل ۲۰۲۳ به ناتو پیوست.

«آران‌سی ریسرچ» یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی ایکس که توسط «کمیته ملی جمهوری‌خواه» مدیریت می‌شود، قسمتی از گاف رئیس‌جمهور آمریکا را منتشر کرد و نوشت که بایدن «دوباره گیج شده است!»

«وندی پترسون» هنرپیشه و کارگردان بریتانیایی نیز در ایکس نوشت: «خبر فوری! جو بایدن نتوانست در وست پوینت سخنرانی کند!»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی