وضعیت ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه اصلاحی بودجه

کدخبر: ۳۹۳۶۲۷
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از موافقت کمیسیون تلفیق با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.
وضعیت ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه اصلاحی بودجه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «رحیم زارع» روز چهارشنبه در تشریح جلسه نوبت صبح کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه امروز کمیسیون با پیشنهاد دولت مبنی بر اینکه تا سقف فروش یک میلیون بشکه نفت در روز،  ۲۰ درصد سهم صندوق توسعه ملی باشد و فروش بالاتر از یک میلیون بشکه نفت در روز سهم صندوق توسعه ملی ۳۸ درصد در نظر گرفته شود، موافقت کرد.

وی اضافه کرد: البته مابه‌التفاوت۱۸ درصد و ۲۰ درصد برای پرداخت بدهی استقراض دولت در آینده محسوب می‌شود.

157788076.jpg

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس افزود: منابع حاصل از مازاد فروش نفت بیش از یک میلیون بشکه برای طرح‌های تملک دارایی‌ سرمایه‌ای، توسعه زیرساخت‌های آموزشی و دانشگاهی، حمل و نقل عمومی، تولید، دولت الکترونیک، سلامت، محیط زیست، آب و فاضلاب، بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری، تحقیقات بخش کشاورزی به ویژه حوزه دانش بنیان تخصیص پیدا می‌کند.

نماینده مردم آباده یادآورشد: باتوجه به اصرار دولت و درخواست‌های مکرر برای قیمت ارز کالاهای اساسی، کمیسیون تلفیق با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی در بودجه ۱۴۰۰ موافقت کرد.

به گفته زارع، البته کمیته‌ای با حضور رییس سازمان برنامه بودجه، رییس کل بانک مرکزی، وزرای اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و وزیر کشاورزی برای اینکه کالا به موقع و با ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست مردم برسد، تشکیل می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید