نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز منتشر شد؛

پیش بینی زمان افزایش قیمت طلا/ مهم ترین خطر پیش‌روی طلا

کدخبر: ۴۰۷۹۲۱
قیمت طلا نتوانست از مرز 1800 دلار عبور کند به همین دلیل انتظارات در بازار متفاوت شد احساسات خنثی و صعودی در نظر سنجی ها گره خورده مهمترین خطر رویداد هفته جاری برای قیمت طلا جلسه سیاست پولی فدرال رزرو است
پیش بینی زمان افزایش قیمت طلا/ مهم ترین خطر پیش‌روی طلا

براساس گزارش اقتصادنیوز، طبق آخرین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز، بازار طلا پس از جلب توجه تحلیل گران در دو هفته گذشته به دلیل عملکرد امیدوار کننده ای که داشت دوباره با عدم قطعیت روبرو شده است زیرا قیمت طلا نتوانست سطح 1800 دلار در هر اونس را بشکند.

تغییر احساس مهمترین مورد در بین تحلیلگران وال استریت است. در نظرسنجی قبلی، همه تحلیل گران در کوتاه مدت قیمت طلا را صعودی پیش بینی کرده بودند. با این حال ، با توجه به ناتوانی  اونس در عبور از 1800 دلار ، بسیاری انتظار دارند که قبل از افزایش قیمت دیگر ، بازار طلا مقداری ثبات داشته باشد.

آدام باتن، استراتژیست ارشد بازار در Forexlive.com گفت: طلا پس از آنکه دوبار در 1775 دلار قرار گرفت، کمی زیرقیمت 1800 دلار استراحت می کند.

این هفته، 17 تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. هر دو احساسات خنثی و صعودی گره خورده بودند و هر کدام هفت رای یا 41 درصد کسب کردند. در همان زمان، سه تحلیلگر یا 18 درصد در هفته طلا را نزولی پیش بینی کردند.

در همین حال، در مجموع 850 رای در نظرسنجی های آنلاین مین استریت (سرمایه گذاران خرد) به دست آمد. از این تعداد ، 575 پاسخ دهنده یا 68 درصد پیش بینی افزایش طلا در هفته را داشتند. 154 نفر دیگر ، یا 28 درصد، آینده نزولی را دیدند ، در حالی که 121 رای دهنده ، یا 14 درصد، بی طرف بودند.

طلا

بازار طلا بیشتر هفته را در نزدیکی 1800 دلار گذراند. با این حال، این فلز گرانبها پس از انتشار اطلاعات اقتصادی بهتر از انتظار در روز جمعه به  دیوار برخورد کرد. وزارت بازرگانی آمریکا گفت: فروش خانه های جدید در ماه مارس (فرودین) به بالاترین سطح از سال 2006 رسیده است. درست قبل از داده های جدید فروش خانه ، IHS Markit  گفت که تخمین ها نشان دهنده بالاترین سطح  خوش بینی در هر دو بخش خدمات و تولید است.

در این گزارش آمده است: مشاغل بخش خصوصی آمریکا با افزایش محدودیت های کرونایی و تقاضای شدید مشتری باعث افزایش فعالیت های تجاری شدند ، رشد تولید در ماه آوریل (اردیبهشت) را ثبت کردند.

بهار طلا کی می رسد؟

به گفته برخی از تحلیلگران، در صورت تمرکز سرمایه گذاران بر بهبود اقتصادی آمریکا، این داده ها می توانند در کوتاه مدت بر طلا فشار بیاورند. با این حال، این فلز گرانبها همچنان یک دیوار در رو به روی تورم در دراز مدت است.

کوین گرادی ، رئیس یک شرکت سرمایه گذاری بیت المللی ، گفت: با ایجاد سختی در اقتصاد، فروش برای طلا بسیار دشوار است. اما هنگامی که واقعاً شاهد افزایش رشد اقتصادی باشیم ، شاهد افزایش تورم خواهیم بود ، و این یک طوفان قدرتمند برای طلا خواهد بود.

گرادی گفت که در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف است.

برخی از تحلیلگران هنوز آماده نیستند که از طلا ناامید شوند. با وجود فروش روز گذشته طلا ، جیم ویکوف ، تحلیلگر ارشد کیتکو ، گفت که طلا هنوز در روند صعودی است.

او گفت: «هر دو بازار طلا و نقره در نمودارهای روزانه در روند افزایشی قیمتی کوتاه مدت قرار دارند و این نشان می دهد مسیر کمترین مقاومت در برابر قیمت ها به یک سمت بالاتر وجود دارد.»

آدریان دی ، رئیس مدیریت دارایی روز آدریان ، گفت که اگرچه انتظار می رود قیمت طلا در یک خط مستقیم حرکت کند ، اما او همچنان انتظار دارد که در کوتاه مدت قیمت طلا بالاتر برود.

وی گفت: "طلا بالاتر از انتهای محدوده اخیر خود ، حدود 1750 دلار ، بر اساس دلار پایین تر ، نرخ بهره طولانی تر و برنامه های بیشتر هزینه از واشنگتن شکسته است."

مهمترین خطر رویداد هفته آینده جلسه سیاست پولی فدرال رزرو است. زیرا در صورت بازنگری در سیاست پولی و افزایش نرخ بهره می تواند احتمالات را تغییر دهد در صورتی که نرخ بهره بالا برود انتظارات تورمی تضعیف می شود. در عین حال مارک چندلر ، یک کارشناس دیگر ، گفت که یک تصمیم فدرال رزرو می تواند قیمت طلا را به بالای 1800 دلار در هر اونس برساند. تصمیمی که به بسط بیشتر پول می انجامد برخی تحلیل گران این گزینه را جدی تری می دانند زیرا احتمال افزایش نرخ بهره در نشست پیش رو در دستور کار به نظر نمی رسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید