ارزش بازارهای رمزنگاری شده مساوی با طلای خصوصی

برگشت طلا به میدان رقابت با بیت کوین

کدخبر: ۴۱۳۲۵۴
ارزش کل بازار ارزهای رمزنگاری شده در حال حاضر بالاتر از 2 تریلیون دلار است و به طور تقریبی برابر مقدار طلای نگهداری شده برای اهداف سرمایه گذاری خصوصی است.
برگشت طلا به میدان رقابت با بیت کوین

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، گاوهای (افراد دنبال صعود) رمزپایه مدتهاست که به عنوان جایگزین برای طلا ، از بیت کوین حمایت می کنند.

بر اساس گزارش جدید برنشتاین ، ارزش کل بازار ارزهای رمزنگاری شده در حال حاضر بالاتر از 2 تریلیون دلار است و به طور تقریبی برابر مقدار طلای نگهداری شده برای اهداف سرمایه گذاری خصوصی است.

این شرکت روز سه شنبه در یادداشتی خطاب به مشتریان گفت:« سرمایه گذاران باید جریان های بازگشتی را پیدا کنند که بتواند ریسک برای کاهش ارزش خود را جبران کنند و یک تنوع ای برای ریسک سهام در سطوح بالاتر تورم داشته باشند. این دارایی ها [ارزهای رمزپایه] ممکن است توانایی انجام چنین عملکردی را داشته باشند.»

ارزهای رمزپایه در میان حمایت شرکت ها و بازیگران نهادی به جریان اصلی خود درآمده است و سرمایه گذاران به طور فزاینده ای ارزهای دیجیتال را به عنوان ذخیره قابل اعتماد ارزش و راهی برای متنوع سازی اوراق بهادار مشاهده کردند. براساس داده های Coin Metrics ، بیت کوین ، بزرگترین ارز رمزنگاری شده ، روز سه شنبه در حدود 43هزار و 300 دلار معامله شد و سقف بازار خود را در حدود 800 میلیارد دلار اعلام کرد.

بیت کوین

بیت کوین جایگزین طلا

بازار طلا با قیمتی بیش از هزار و ۸۵۰ دلار و میانگین متحرک 200 روزه حرکت جدیدی را شاهد است. به گفته برخی تحلیلگران ، فلز زرد می تواند با توجه به نوسانات ارزهای رمزپایه مورد حمایت سرمایه گذاران قرار گیرد.

در بیشتر سال ، تحلیلگران خاطرنشان کرده اند که افزایش قیمت بیت کوین برخی سرمایه گذاران را از طلا دور کرده است زیرا سرمایه گذاران به دنبال دارایی امن  در برابر افزایش تورم هستند. با این حال ، به نظر می رسد که این روند تغییر کرده است زیرا قیمت بیت کوین نزدیک به 34 درصد از بالاترین رقم ماه گذشته یعنی حدود 65هزار دلار کاهش یافته است.

آخرین قیمت بیت کوین در حدود 43هزار دلار معامله شد که در روز 1.5 درصد افت داشت. در همین حال ، معاملات آتی طلای ژوئن آخرین قیمت هر اونس 1866 دلار معامله شد که تقریبا در روز تغییر نکرد.

قیمت طلا و نقره پس از رسیدن به بالاترین سطح 3.5 ماهه در معاملات اولیه روز سه شنبه ، در نیمه روز در یک توقف طبیعی قرار گرفت. افزایش قیمت طلا و نقره به دلیل شاخص نزولی دلار آمریکا و به تازگی از ناحیه افزایش قیمت نفت خام پشتیبانی می شوند. نقره نیز با آخرین قیمت 0.021 دلار افزایش به 28.29 دلار در هر اونس رسید.

طلا

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید