روند بازار سکه در روز چهارشنبه

مبارزه سکه بازان در مرز 10 میلیونی قیمت سکه

کدخبر: ۴۱۳۲۵۶
اقتصادنیوز:وضعیت صفر در بازار طلا در بامداد امروز علامت مشخصی به قیمت سکه نمی دهد اما اگر مسیر دیروز امروز تکرار شود هیجان در بازار سکه بالا می رود.اما تعیین کننده در این بازار حرکت قیمت دلار است.
 مبارزه سکه بازان در مرز 10 میلیونی قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، دیشب قیمت سکه امامی در مقطعی به زیر مرز ۱۰ میلیونی سقوط کرد، هر چند که توانست بار دیگر به بالای این مرز بازگردد. به گفته فعالان، نوسانات سکه در شب گذشته تحت تاثیر اظهارنظرهای متناقضی بود که از نماینده روسیه در مذاکرات وین منتشر شد. بدون توجه به اظهارات او، نوسانات فلز گران بهای داخلی نشان داد که خط تعیین کننده روانی در بازار ۱۰ میلیون تومان است.

عصر روز قبل نقل شد؛میخائیل اولیانوف نماینده ارشد روسیه در مذاکرات احیای برجام که در وین در حال برگزاری است گفته  که "مذاکرات پیشرفت عمده‌ای داشته و احتمالا تا فردا خبر مهمی منتشر خواهد شد.

سکه حباب

پس از انتشار سریع این خبر نماینده روسیه خود دست به کار شد و توئیت زد:" من نگفتم در مذاکرات وین در خصوص برجام، گشایش حاصل شده است. گفتم که از نظر من پیشرفت‌های مهمی حاصل شده است. این صحت دارد، اما مسائل حل‌نشده هنوز باقی مانده‌اند و مذاکره‌کنندگان برای نهایی کردن توافق در خصوص احیای برجام به وقت و تلاش بیشتری نیاز دارند" همین خبرها نوسانی در بازار سکه رقم زد بازاری که در 14 روز گذشته نوسان زیادی را پشت سرگذاشته و در نقطه 10 میلیون تومان رفت و آمد زیادی را تجربه کرده است.

 بازار دو هفته پیش این مرز را از دست داد و حتی تا نقطه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافت. با این حال، از ابتدای هفته گذشته افزایشی های بازار فلز گران بهای داخلی چنان با قدرت ظاهر شدند که توانستند قیمت سکه را تا بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی رشد دهند.

سکه پشت خطی2

زیر پای سکه محکم نیست؟

دیروز عصر فلز گران بهای داخلی تا نزدیک محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی رشد کرد، ولی یک خبر درباره مذاکرات هسته ای موجب شد که سکه در کمتر از یک ساعت تا محدوده ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی افت کند. این اتفاق  و افت یکباره، ممکن است که موجب شود بازیگران سکه تا مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته ای با احتیاط بیشتری در بازار رفتار کنند. افزایشی های بازار دیشب احساس کردند که زیر پای سکه نیز چندان محکم نیست. با این حال، باید این نکته را در نظر گرفت که به نتیجه نرسیدن مذاکرات، می تواند زمینه ساز ورود تقاضای انباشته به بازار شود.

برای بازار سکه حرکات قیمت دلار اهمیت زیادی دارد ولی به روند بهای اونس طلا نیز دقت می کنند. روند بهای طلا اخیرا در بازارهای جهانی به گونه ای بوده  که از افزایش بهای سکه حمایت کرده است. برگشت طلا به بالای مرز هزار و ۹۰۰دلاری می تواند زمینه ساز رفتارهای هیجانی تر در بازار سکه شود.

سکه حباب

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید