پیش بینی روند بازار ارز در آخر هفته

قیمت دلار در دو چشم انداز متفاوت

کدخبر: ۴۲۱۵۰۵
اقتصاد نیوز: انتظارات در بازار ارز قطبی شده است: گروهی که پیش بینی می کنند قیمت دلار گران شود و گروهی که تصور می کنند قیمت دلار زیر مرز 20 هزار تومان بیاید.
قیمت دلار در دو چشم انداز متفاوت

دو دیدگاه متفاوت درباره چشم انداز آتی دلار وجود دارد. دسته ای اعتقاد دارند که قیمت دلار طی نیمه دوم سال به سوی مرز 40 هزار تومانی حرکت خواهد کرد، در مقابل، گروه دیگری باور دارند، احتمال سقوط دلار به زیر مرز 20 هزار تومانی سنگین تر است. گروه دوم عنوان می کنند که دلار اکنون به مرز 20 هزار تومانی بسیار نزدیک تر است تا سطح 40هزار تومانی و با توجه به احتمال لغو تحریم ها، محتمل تر است که قیمت دلار حداقل گرایش بیشتری برای حرکت به سوی قیمت های پایین تر داشته باشد. در حالی که کاهشی ها از احتمال افت سنگین دلار سخن می گویند، در روزهای اخیر، معامله گران ارزی گرایش بیشتری به خرید نشان داده اند.

به گفته فعالان، دلار با وجود افت روز چهارشنبه، بالای مرز 24هزار تومانی باقی ماند و این مساله احتمال رفتار صعودی در روز جاری را برجسته می کند. برخی معامله گران نیز عنوان می کنند، خریداران بلندمدت ورود به بازار در محدوده 24 هزار تومانی را به صرفه نمی دانند. اگر آن ها دلار را در محدوده 24 هزار تومانی خریداری کنند، برای بدست آوردن بالای 50 درصد سود، قیمت باید به بالای محدوده 35 هزار تومانی نفوذ کند. در شرایط کنونی، معامله گران اعتقاد دارند که بازار انگیزه کافی برای چنین صعودی ندارد. در نتیجه خریداران بلندمدت ریسک حضور در بازار را به جان نمی خرند.

در شرایط فعلی، بیشتر خریداران به دنبال کسب سودهای کوتاه مدت در بازار ارز هستند. در چنین شرایطی، اگر قیمت دلار در بازار ارز در روز جاری به زیر مرز 24 هزار تومانی بازنگردد، احتمال رشد با چاشنی فعالیت نوسان گیران تا بالای محدوده 24هزارو 300 تومان وجود خواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید