آیا یک پاکسازی دیجیتالی در دستور کار چین است؟

برگشت قیمت طلا به کانال 1800

کدخبر: ۴۲۴۵۱۴
قیمت طلا در روز چهارشنبه در میان معاملات خطرآفرین در بازار جهانی ، کمی افزایش یافت. طلا نزدیک 1800 دلار معامله شد افزایشی که از طرف کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا پشتیبانی شد.
برگشت قیمت طلا به کانال 1800

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، نیک کارتر ، شریک موسس در Castle Island Ventures ، گفت: "همه ما تعجب کردیم." یک نظریه این است که این بخشی از یک قانون گسترده تر و قانون پیش از صدمین سالگرد حزب کمونیست چین در سال جاری است.

کارتر گفت: "آنها در حال برخورد با انواع رفتارهای نامطلوب هستند." مدتهاست که رمزنگاری مترادف با جرم در این سرزمین است.

او گفت: "بزرگترین Ponzi(طراح پانزی، به افراد ناآگاه وعده می‌دهد که اگر پول‌هایشان را در اختیار او قرار دهند، با آن پول‌ها کار خواهد کرد و سودهای نجومی و تضمینی به سرمایه‌گذاران خواهد داد.) در رمزنگاری احتمالاً Plus Token بود که یک پروژه چینی بود.در این طرح 5.7 میلیارد دلار از سرمایه گذاران کلاهبرداری کردند و ده ها نفر دستگیر شدند. این در حافظه آنها ماندگار خواهد شد."

نظریه دیگر این است که چین در حال پاکسازی باند برای یوان دیجیتالی خود است ، ارز دیجیتال بانک مرکزی که از سال 2014 در حال توسعه است و همه این اتفاق ها به نظر می رسد موجب ممنوعیت هایی اخیر دولت چین برای بازارهای ارز دیجیتالی شده است.

همین اتفاق موجب کاهش قیمت بیت کوین در روز گذشته شده است. در روز جاری نوسانات اندکی را تجربه کرده است.

coindesk-BTC-chart-2021-07-07

طلا فراتر از ۱۸۰۰ دلار

اگرچه طلا در جلسه روز سه شنبه بالاتر بسته شد ، از بالاترین سطح 1815.05 دلار در هر اونس عقب نشینی کرد. اما امروز صبح فلز زرد در جلسه آسیا پک مجدداً بالاتر رفت و کمی بالاتر از 1800 دلار در هر اونس معامله شد. نقره (26.32 دلار / اونس) نیز با افزایش قیمت رو به رو شده است اما تمام ضررهای جلسه دیروز را جبران نکرده است.

قیمت طلا در روز چهارشنبه در میان معاملات خطرآفرین در بازار جهانی ، کمی افزایش یافت. طلا نزدیک  1800 دلار معامله شد که به واسطه کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا بود. بازده 10 ساله به کمترین میزان در بیش از سه ماه گذشته نزول کرد.

بین قیمت طلا و بازده اوراق قرضه ایالات متحده رابطه معکوس وجود دارد. دلار پایین نیز به این فلز گرانبها کمک کرد تا سودها را نگه دارد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) آخرین بار در 92.52 معاملات با زیان 0.02٪ در روز معامله شد. قبل از جلسه بانک فدرال برای اطلاع از چشم انداز سیاست های پولی ، سرمایه گذاران محتاط هستند. علاوه بر این ، گسترش نوع دلتا COVID-19 و محدودیت های سفر تازه در اروپا و آسیا-اقیانوسیه ضرر و به زیان ها اضافه کرد.

gold

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید