طلا درگیر مرز 1800، بیت کوین در مسیر نزول

سرنوشت طلا و بیت کوین پس از دو نظرسنجی

کدخبر: ۴۲۴۸۶۶
دو نظرسنجی متفاوت درباره طلا و بیت کوین انجام شده است در اولین انتظار می رود سرمایه گذاران تقاضا در طلا را حفظ کنند در دومی مردم السالوادر هنوز نمی دانند ایده پرداخت با بیت کوین چیست؟
سرنوشت طلا و بیت کوین پس از دو نظرسنجی

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت بیت کوین ، اتر و لیت کوین به دلیل آنکه سرمایه گذاران وارد پناهگاه های امن مانند اوراق قرضه شده اند ، سقوط کرد.

کریگ جانسون ، تکنسین ارشد بازار در Piper Sandler ،می گوید: قیمت هایی را که بیت کوین می تواند در آینده شکسته شود ، قیمت های نزولی نیست . ما در ژانویه (دی) شروع کردیم. چند ماه پیش ، رکوردهای جدیدی را به دست آوردیم. من واقعاً  به این بازار برمی گردم، حدود 33هزار تا 34هزار دلار سطح اصلاحی بسیار مهمی است.

بیت کوین تقریباً طی دو هفته بین 31هزار 500 دلار تا 34هزار 800 دلار نوسان داشته است. جانسون می گوید که با توجه به تاریخچه این اتفاق ، بیت کوین کاهش بیشتری نخواهد داشت. با این حال ، او یک دوره طولانی برای افزایش قیمت را پیش بینی می کند.

به اعتقاد این تحلیل گر در گذشته دیده شده است که بیت کوین در حدود 45٪ روند افزایشی خود را به دست آورده است. وقتی به دو روند قبلی نگاه می کنید ، این چرخه های رمزنگاری حدود 1000 روز طول کشید. به نوعی منتظر بمانید تا این وضعیت برای مدتی طولانی تر به روند افزایشی خود باز گردد.

اما برخی دیگر از تحلیل گران فنی اعتقاد دارند سقوط بیت کوین ممکن است تا مرز 20 هزار دلار رخ دهد از دید آنها در نیمه اول مرداد بیت کوین می تواند تا 22 هزار دلار پایین آید.

در بازار بیت کوین طبق یک نظرسنجی که به تازگی منتشر شده است ، تا سه چهارم السالوادوریی ها در مورد برنامه های تصویب بیت کوین نجیب ابوکیله رئیس جمهور خود شک دارند.

این نظرسنجی که در آن از 1233 نفر در سراسر السالوادور انجام شده است ، نشان داد که فقط 20٪ از این طرح برای ایجاد مجوز قانونی بیت کوین را تأیید کرده اند

این نظرسنجی که دارای حاشیه خطای 2.8٪ است ، دانشگاه Francisco Gavidia انجام شده است. به گفته رویترز ، این تحقیق نشان داد که حدود 54٪ از مردم برنامه تصویب بیت کوین را "کاملاً صحیح" نمی دانند ، در حالی که 24٪ دیگر آن را "فقط کمی درست" توصیف می کنند.

تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان ، یا 46٪ ، اعتراف کردند که هیچ چیز در مورد بیت کوین نمی دانند. حدود 65٪ از آنها ایده پرداخت با ارز دیجیتال را ندارند.

قانون جدید بیت کوین این کشور در تاریخ خرداد تصویب شد و قرار است از شهریور به اجرا درآید و دارایی رمزگذار برجسته جهان را به یک ارز رسمی موازی در کشور آمریکای مرکزی تبدیل کند. اواخر ماه گذشته ، دولت از کیف پول بیت کوین به نام Chivo رونمایی کرد اما اظهار داشت که این تنها یک گزینه موجود است.

 

coindesk-BTC-chart-2021-07-07

کاهش طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار

بر اساس گزارش کیتکو نیوز، قیمت معاملات طلا و نقره در اواسط معاملات پنجشنبه در آمریکا نسبتاً پایین حرکت کرده است. اواخر این هفته برخی از خریدهای امن در میان بازار نامطمئن جای خود را به سودآوری معامله گران آتی کوتاه مدت بعد از سودهای اخیر واگذار کرده است. طلا در طول یک شب به بالاترین سطح سه هفته رسید. معاملات آتی طلای آگوست  (شهروند) با 3.30 دلار کاهش در 1798.80 دلار و نقره سپتامبر (مهر) با 0.124 دلار پایین آمد و هر اونس 26.005 دلار بود. در حال حاضر طلا به زیر قیمت هزار و ۸۰۰ دلار رسید.

این هفته معامله گران در بازار از موقعیت های "تورمی" خود استفاده می کنند. این به معنای فروش بازار کالاها و خرید خزانه داری ایالات متحده است. در همین حال ، بازدهی در اسکناس 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در حال حاضر افزایش 1.3٪ پس از رسیدن به پایین ترین سطح پنج ماهه در این هفته به فروش می رسد.

این هفته مرگ و میرهای Covid-19 در سراسر جهان بیش از 4 میلیون نفر رسید و ویروس دلتا همچنان در حال شیوع است. بازار پس از چند ماه لذت بردن از نداشتن بیماری همه گیر، بار دیگر شروع به توجه بیشتر کرده و بازار مقداری اضطراب از خود نشان می دهد. توکیو در تلاش برای مقابله با ویروس در حالت اضطراری قرار دارد زیرا قرار است کانون توجه شدید المپیک به توکیو بدرخشد.

gold

نتایج یک نظرسنجی که در سایت کیتکو منتشر شده نشان می دهد با احیای اقتصاد جهانی،علاقه سرمایه گذاران به طلا در حال افزایش است.طبق نتایج نظرسنجی ، از هر پنج سرمایه گذار یک نفر به طلا تمایل دارد. نزدیک به 40٪ از سرمایه گذاران غیر طلا قصد دارند موقعیتی را در فلزات گرانبها با تخصیص متوسط ​​حدود 4٪ ایجاد کنند.

(کیتکو نیوز) - بر اساس نظرسنجی جامع گرینویچ ، در حالیکه اقتصاد جهانی همچنان از اثرات مخرب بیماری همه گیر COVID-19 بهبود می یابد و سرمایه گذاران طلا نقش پررنگ تری در پرتفوی سرمایه گذاران دارند ، در نقطه های بی سابقه ای قرار دارند. با همکاری شورای جهانی طلا (WGC) همکاری می کند.

"نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد ، علاوه بر تلاش دهه گذشته برای دستیابی به اهداف بازده در یک محیط کم بازده ، سرمایه گذاران نهادی با قرار دادن پرتفوی برای دوره پس از COVID-19 با مجموعه جدیدی از چالش ها مواجه هستند. از جمله مهمترین: نیاز به محافظت از اوراق بهادار آنها در برابر افزایش خطرات تورمی. "در خلاصه اجرایی خود اندرو مک کالوم ، رئیس مدیریت سرمایه گذاری در گرینویچ ، گفت.

در یک جلسه توجیهی رسانه ای به میزبانی WGC ، مک کولوم خاطرنشان کرد که با بیدار شدن اقتصاد جهانی ، آخرین تحقیقات آنها گفت که علاقه سرمایه گذاران به طلا در حال افزایش است. این شرکت تحلیلی جهانی از اکتبر 2020 تا ژانویه 2021 477 نظرسنجی آنلاین با سرمایه گذاران نهادی در سراسر جهان انجام داده است.

طبق نتایج نظرسنجی ، از هر پنج سرمایه گذار یک نفر به طلا اختصاص می یابد. از این سرمایه گذاران طلا ، 38٪ به دنبال افزایش تخصیص خود در سه سال آینده هستند. 8٪ به دنبال کاهش قرار گرفتن در معرض طلا هستند.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که نزدیک به 40٪ از سرمایه گذاران غیر طلا قصد دارند موقعیتی را در فلزات گرانبها با تخصیص متوسط ​​حدود 4٪ ایجاد کنند.

کیکتو به نقل از یک تحلیل گر می نویسد اگرچه به نظر می رسد ترس از تورم عامل مهمی برای طلا باشد ، اما این تنها یک عامل است که سرمایه گذاران به دنبال آن هستند.  بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال طلا به عنوان ابزاری مهم برای ایجاد تنوع هستند.

تحلیلگران گرینویچ گفت: "نیاز به  سه  ویژگی  - حمایت از تورم ، متنوع سازی پرتفوی و افزایش بازده تعدیل شده توسط ریسک - باید تقاضای نهادی برای طلا را به دلیل بازنگری سرمایه گذاران ،  کند." در گزارش گفته شده است اگرچه بسیاری از سرمایه گذاران طلا را به عنوان یک دارایی دفاعی می دانند ، اما در این گزارش اشاره شده است که برخی از سرمایه گذاران برای بازده بالقوه آن جذب طلا می شوند. این گزارش حاکی است که در سالهایی که تورم به بالای 3٪ رسیده است ، طلا به طور متوسط ​​بازدهی 15٪ داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید