واکنش قیمت نفت و سهام به آمارهای آمریکا

قیمت طلا عقب نشینی کرد اتریوم پیشروی

کدخبر: ۴۳۱۳۹۴
طلا به نزدیک سطح حمایتی 1800 دلار سقوط کرد و هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش به 1.803.81 دلار رسید. اتریوم پس از تکمیل ارتقا صعودی شد.
قیمت طلا عقب نشینی کرد اتریوم پیشروی

براساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت اتر در بازارهای ارزهای رمزپایه پس از آنکه بلاک چین اتریوم یکی از بزرگترین ارتقاء خود را در تاریخ شش ساله شبکه تجربه کرد ، بالا رفت.

بر اساس وب سایت هایی که برای ردیابی بلاک چین راه اندازی شده اند ، این ارتقاء ، که به عنوان هارد فورک لندن شناخته می شود ، روز پنج شنبه انجام شد.

اتر (ETH) ، دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ از نظر ارزش بازار پس از بیت کوین (BTC) ، در ابتدا ثابت بود ، اما حدود یک ساعت بعد شروع این ارتقا  افزایش داشت. داده های CoinDesk 20 نشان می دهد که از زمان مطبوعات ، اتر در حال تغییر قیمت در حدود 2780 دلار بود ، در حالی که درست قبل از اعمال تغییرات ، حدود 2600 دلار بود.

coindesk-ETH-chart-2021-08-06

معامله گران کریپتو همزمان با نظارت بر استقرار ، نشانه هایی از تأثیر تغییرات بر سرعت انتشار جدید اتر توسط بلاکچین را پیش بینی می کردند - یک عامل کلیدی در تعیین تعادل بین عرضه و تقاضا خواهد بود. تحلیلگران همچنین به این نکته اشاره کرده اند که با اجرای فناوری جدید ممکن است مشکلی پیش بیاید.

اتر در هفته های منتهی به هارد فورک لندن ، نوسان چشمگیری انجام داد و از تحت تاثیری دو ماهه نسبت به بیت کوین خارج شد. قیمت اتر امسال بیش از سه برابر افزایش یافته است و از سود 31 درصدی بیت کوین بسیار بیشتر است.

الکساندر لورس ، تحلیلگر Quantum Economics ، می گوید: « این اتفاق به روند و حال و هوای فعلی صعودی در جامعه اتریوم می افزاید.»

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ اظهار داشت که پس از اجرای هاردفورک لندن، در مورد ادغام شبکه فعلی اتریوم با اتریوم ۲ اطمینان بیشتری دارد. طبق گفته بوترین، پس از تبدیل سازوکار فعلی اثبات کار اتریوم به اثبات سهام، انتظار می‌رود مصرف انرژی این بلاک چین تا ۹۹ درصد کاهش یابد. گفتنی است که اجرای کامل اتریوم ۲.۰ قرار است در سال ۲۰۲۲ اتفاق بیافتد.

 این هارد فورک مهم شامل پنج پیشنهاد بهبود اتریوم (EIP) است و از بین آن‌ها EIP-1559 احتمالا بیش از همه جنجال‌برانگیز است. این پیشنهاد، به پرداخت مستقیم کارمزد شبکه بین کاربران شبکه و ماینرها خاتمه خواهد داد. طرح بهبود اتریوم شماره ۱۵۵۹ که به‌اختصار با سرواژه EIP 1550 نشان داده می‌شود، به‌صورت مستقیم روی خط‌ مشی مدیریتی کارمزدها توسط شبکه اثر می گذاردپس از اجرای این طرح، هزینه گس پرداختی توسط کاربران به صندوق شبکه ارسال می‌شود. طی سازوکاری شبکه هزینه‌ پایه‌ای که به ماینرها پرداخت می‌شود را تعیین می‌کند. همچنین این پیشنهاد، نقشی ضد تورمی برای توکن اتر نیز ایفا خواهد کرد چرا که باقی مانده توکن‌های شبکه سوزانده خواهند شد و از چرخه در گردش حذف می‌شوند.

 
 

coindesk-BTC-chart-2021-08-06

کاهش طلا به نزدیک ۱۸۰۰ دلار

سهام ایالات متحده و قیمت نفت روز پنجشنبه با کاهش ادعاهای بیکاری و افزایش کسری تجاری با رشد روبرو شد - داده های اقتصادی مثبت روبه رو افزایش موارد COVID -19 و نشانه هایی از کاهش محرک فدرال رزرو قرار داشت.

تعداد آمریکایی هایی که درخواست های جدیدی را برای دریافت مزایای بیکاری ارائه می دهند هفته گذشته بیشتر کاهش یافت ، در حالی که اخراج در ماه جولای به کمترین میزان خود در بیش از 21 سال گذشته رسید.

کسری تجاری ایالات متحده در ماه ژوئن (تیر) به بالاترین حد خود رسید زیرا مشاغل واردات را برای بازسازی موجودی ها افزایش داد.

معامله گران با افزایش احساس خطر پس از گزارش ادعای بیکاری و پیش از داده های دقیق تر اشتغال ، روز پنجشنبه سود خزانه داری آمریکا را به سطوح بالاتر فرستادند.

اوراق 10 ساله معیار آخرین بار با 10.32 کاهش قیمت به 1.2168 درصد رسید ، در حالی که اواخر روز چهارشنبه 1.184 درصد بود.

طلا به نزدیک سطح حمایتی 1800 دلار سقوط کرد و هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش به 1.803.81 دلار رسید.

gold

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید