رئیس فدرال رزرو در جکسون هول چه گفت؟

کوبا بیت کوین را به‌ رسمیت شناخت/پیش‌بینی طلا

کدخبر: ۴۳۶۲۹۹
در روزی که گذشت پس از سخنرانی رییس فدرال رزرو بیت کوین و طلا هر دو روند افزایشی پیدا کردند.
کوبا بیت کوین را به‌ رسمیت شناخت/پیش‌بینی طلا

براساس گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا پس از آنکه جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو هنگام صحبت در مورد کاهش نرخ تورم ، محتاط تر از سایر مقامات فدرال رزرو صحبت کرد ، با افزایش فوری روبرو شد او اظهار داشت که بانک مرکزی می تواند امسال 120 میلیارد دلار خرید اوراق قرضه ماهانه خود را کاهش دهد.

قراردادهای آتی طلای دسامبر(دی) با 1.809.60 دلار معامله می شد که 0.80 درصد در روز افزایش داشت.

پاول یک خط خوب بین خوش بینی و احتیاط را طی کرد و خاطرنشان کرد که اقتصاد آمریکا همچنان در حال پیشرفت به سمت اهداف فدرال رزرو است.

پاول در نشست مجازی سیاست اقتصادی جکسون هول گفت: « در حال حاضر ، من معتقدم که این سیاست از موقعیت خوبی برخوردار است. نظر من این است که آزمون پیشرفت قابل ملاحظه بیشتر برای تورم انجام شده است. همچنین پیشرفت روشنی در زمینه حداکثر اشتغال حاصل شده است.»

پاول هنگام پرداختن به کاهش احتمالی خرید اوراق قرضه ، گفت که احتمالاً امسال این اتفاق می افتد.

او گفت: در نشست اخیر FOMC در ماه ژوئیه(دی) ، من و اکثر شرکت کنندگان بر این عقیده بودیم که اگر اقتصاد به طور گسترده ای همانطور که پیش بینی می شد پیشرفت کند ، می توان کاهش سرعت خرید دارایی ها را در سال جاری مناسب در نظر داشت.»

رئیس فدرال رزرو همچنین تمام پیشرفت های چشمگیر در تورم و جبهه های اشتغال را با ریسک باقی مانده نوع دلتا متعادل کرد.

رویترز نوشت رویکرد صبر و  انتظار جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو آمریکا ، به سرمایه گذاران و فعالان بازار اطمینان خاطر داد که تلاش های فوق العاده بانک مرکزی برای تقویت اقتصاد ادامه دراد و این احتمال خبر خوبی بود برای دارایی هایی همانند طلا که نقش پناهگاه را دارند.

پاول هیچ اشاره ای به این موضوع نکرد که بانک مرکزی چه زمانی قصد دارد خرید دارایی های خود را فراتر از این که "امسال" باشد ، کاهش دهد.

کتی جونز ، استراتژیست درآمد ثابت در مرکز تحقیقات مالی شواب می گوید: "ما هنوز احتمالاً یک سال  بسیار ساده ای خواهیم داشت و این برای دارایی های خطرناک خوب است."

سرمایه گذاران بر تصمیم قریب الوقوع بانک مرکزی مبنی بر کاهش 120 میلیارد دلاری خرید ماهانه خزانه داری ایالات متحده و اوراق بهادار با وام مسکن متمرکز شده بودند. پاول گفت که با اکثریت همکارانش موافق است که کاهش حجم خرید اوراق قرضه در "امسال" سیاستی مناسب باشد.

اگر گزارش اشتغال اوت که در 3 سپتامبر منتشر می شود قوی باشد ، فدرال رزرو می تواند در اوایل جلسه سپتامبر اعلام کند ، اگر داده های مشاغل ضعیف تر از حد انتظار باشد این اتفاق می تواند در ماه دسامبر رخ دهد.جونز افزود که هیچ دلیلی نمی بیند که سرمایه گذاران با توجه به اظهارات پاول و با توجه به سرعت کند تغییر سیاست ، موقعیت خود را در بازار تعدیل کنند.

ارزش سهام پس از انتشار متن سخنرانی پاول افزایش یافت و شاخص معیار S&P 500 (.SPX) به بالاترین حد خود رسید قیمت طلا نیز به سوی 1820 دلار خیز برداشت. معاملات آتی طلای دسامبر Comex نیز در روز بیش از 25 دلار جهش کرد و آخرین بار در هر اونس 1820.70 دلار معامله شد.

یک تحلیل گر گفت: "مانند بازارهای سهام ، بازار طلا دوست دارد که سیاست انبساطی ادامه یابد. اما امیدوارم در مقطعی که عادی سازی نرخ ها  آغاز می شود طلا این سیاست را بپذیرد. درباره مسیر آتی قیمت طلا گفته می شود بازار طلا به نحوه معاملات دلار آمریکا در هفته آینده توجه ویژه ای خواهد داشت ، به ویژه پس از فروش سریع در روز جمعه که باعث افزایش قیمت طلا شد.

سایت کیتکو نیز نوشت:احساسات صعودی در بازار طلا افزایش یافته است ، اما هنوز عدم قطعیت زیادی در مورد این فلز گرانبها وجود دارد. در همین حال ، به گفته برخی تحلیلگران ، قیمتها در هفته آینده نسبت به عناوین اقتصادی حساس خواهند بود.

بر اساس آخرین نظرسنجی طلا کیتکو نیوز ، اکثر سرمایه گذاران خرده فروشی و تحلیلگران وال استریت هفته آینده قیمت طلا را افزایش داده اند زیرا قیمت آن به طور قابل توجهی به بالای 1800 دلار در هر اونس رسیده است. از طرف دیگر جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ، هیچ برنامه مشخصی از طرف بانک مرکزی ایالات متحده برای کاهش برنامه خرید اوراق قرضه در طول سخنرانی مورد انتظار خود در جکسون هول ارائه نداد.

تایید ارزهای دیجیتالی توسط کوبا

کوبا اکنون ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین را به رسمیت می شناسد و دلیل آن را «دلایل علاقه اجتماعی – اقتصادی» عنوان می کند.

قطعنامه 215 که روز پنجشنبه در روزنامه رسمی دولت منتشر شد ، می گوید که بانک مرکزی قوانین جدیدی برای نحوه برخورد با ارزهای دیجیتال وضع می کند. ارائه دهندگان تجاری خدمات مرتبط به مجوز از بانک مرکزی برای ادامه فعالیت نیاز دارند.

تحریم آمریکا علیه دولت کمونیستی ، کوبا را به یک اقتصاد جهانی تبدیل کرده است. تصمیم کوبا برای پیوستن به السالوادور در استقبال از پول نقد مجازی غیر متمرکز می تواند به این کشور برای دور زدن تحریم های ایالات متحده ، که در زمان ترامپ ، رئیس جمهور سابق ، و در زمان رئیس جمهور بایدن ، تمدید شده بود ، کمک کند.

بواز سوبرادو ، تحلیلگر داده های fintech مستقر در لندن ، که چهار سال را در کریپتو کار کرده است ، می گوید: « اتفاق تاریخی است که آنها از آن استقبال می کنند.»

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید