واکنش قیمت دلار به شروع دور جدید مذاکرات برجامی

حرکت معکوس قیمت طلای جهانی و سکه امامی

کدخبر: ۴۳۷۹۹۲
قیمت طلا در روز جمعه رشد کرد و بالای 1820 دلار قرار گرفت، با این وجود قیمت سکه در شروع معاملات امروز کاهش یافت. احتمال از سرگیری مذاکرات در تاریخ 30 شهریور توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است.
حرکت معکوس قیمت طلای جهانی و سکه امامی

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار عصر روز چهارشنبه هفته گذشته روی 27 هزار و 130 تومان قرار داشت. مرزهای 27 هزار و 200 تومان و 26 هزار و 800 تومان برای دلار مهم تلقی می‌شدند.

قیمت دلار در شروع معاملات امروز زیر مرز 27 هزار و 200 تومان و روی رقم 27 هزار و 170 تومان قرار داشت. قیمت دلار در ادامه قدری افت کرد و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 27 هزار و 150 تومان قرار گرفت.

در شبکه‌های اطلاع رسانی مربوط به مبادله دلار گزارشی از بلومبرگ جلب توجه می‌کند، در این گزارش احتمال داده می‌شود که مذاکرات احیای برجام در 21 سپتامبر مصادف با 30 شهریور، در حاشیه نشست عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سر گرفته شود. البته در همین گزارش احتمال کمی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات پیش از اتمام سال میلادی جاری مطرح شده است. باید دید واکنش قیمت دلار به شروع دور جدید مذاکرات و حواشی احتمالی آن چه خواهد بود؟

بازار ارز دو

قیمت سکه امامی کاهش یافت

ظهر پنج‌شنبه قیمت سکه امامی روی 12 میلیون تومان قرار داشت. قیمت طلای جهانی در معاملات روز جمعه مسیر افزایشی را دنبال کرد و به 1835 دلار نزدیک شد. 

قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه بالای مرز حساس 1820 دلار و روی رقم 1828 دلار قرار گرفت. پایداری طلا بالای مرز 1820 دلار مهم است و باعث شکل‌گیری انتظارات افزایشی در بازار می‌شود، با این وجود قیمت سکه در شروع معاملات امروز تغییرات منفی را نسبت به ظهر پنج‌شنبه به ثبت رساند و روی 11 میلیون و 960 هزار تومان قرار گرفت. با در نظر گرفتن قیمت 27 هزار و 180 تومان برای دلار اندازه حباب قیمتی سکه 2.24 درصد به دست می‌آید. احتمالا این مسئله که قیمت دلار در اولین ساعات معاملات امروز بالای مرز 27 هزار و 200 تومان قرار نگرفت، باعث شد انتظارات افزایشی در بازار سکه قدری ضعیف شوند و حتی قیمت سکه به رشد قیمت طلای جهانی واکنش نشان ندهد. قیمت سکه امامی در ادامه باز هم کاهش یافت و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 11 میلیون و 930 هزار تومان قرار گرفت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات امروز زیر مرز حساس 27 هزار و 200 تومان قرار داشت، قیمت دلار ظهر پنج‌شنبه نیز در همین حوالی بود. قیمت سکه ظهر پنج‌شنبه روی 12 میلیون تومان قرار داشت. قیمت طلای جهانی در روز جمعه رشد کرد، اما قیمت سکه در شروع معاملات امروز تغییراتی منفی را به ثبت رساند و زیر مرز حساس قرار گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید