سایه اومیکرون بر بازارهای جهانی

افت قیمت طلا و بیت کوین/بی توجهی به کاهش نرخ بهره چین

کدخبر: ۴۶۳۲۶۲
اقتصادنیوز: دیروز بیت کوین و طلا هر دو روند نزولی را پیش گرفتند و طلا دوباره به زیر ۱۸۰۰ دلار افت کرد.
افت قیمت طلا و بیت کوین/بی توجهی به کاهش نرخ بهره چین

براساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا و نقره در معاملات دوشنبه کاهش یافت، زیرا فلزات امن نتوانستند از ذهنیت معامله گر و سرمایه گذار ریسک پذیر در بازار برای شروع هفته معاملاتی تعطیلات کوتاه سود ببرند. کاهش شدید قیمت نفت خام امروز ظاهراً تجارت امن فلزات را شکست داد. طلای فوریه(بهمن) آخرین بار با افت 9.90 دلاری به 1795.00 دلار رسید و نقره نیز با افت 0.213 دلاری به 22.325 دلار در هر اونس رسید.

سایه اومیکرون بر بازارهای جهانی

همه‌گیری ویروس کرونا از بین نمی‌رود و در چندین کشور اروپایی شیوع آن گسترش پیدا کرده، که باعث محدودیت‌های تجاری و مسافرتی جدید شده است. با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، سویه اومیکرون نیز در بخش‌هایی از ایالات متحده افزایش پیدا کرده است.

gold

ردپای محسوس چین در بازارهای ارز دیجیتالی

بیت کوین و اتر «روند نزولی » را تجربه کردند زیرا کاهش نرخ بهره چین باعث ایجاد ریسک در خرید نمی شود.

بیت کوین و اتر در ساعات کاری بازار آسیایی دوباره با کاهش روبرو شدند. این کاهش در حالی رخ می دهد که بازارهای سنتی چشم خود را بر کاهش نرخ بهره چین بسته و ریسک گریز شدند.

بیت کوین، برترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، نزدیک به 46هزار 500 دلار معامله شد که نشان دهنده کاهش 0.5 درصدی در روز است. اتر نزدیک به 3هزار و 850 دلار تغییر کرد و تقریباً 2 درصد در روز کاهش داشت.

بانک مرکزی چین نرخ اولیه وام یک ساله خود را کاهش داد، که یک نرخ واقعی از سال 2019 است، کاهش از 3.85 درصد به 3.8 درصد، اولین کاهش در نزدیک به دو سال گذشته است.

نرخ بهره تمایل به تزریق نقدینگی به اقتصاد دارد. بنابراین، پوشش های تورمی درک شده مانند بیت کوین، طلا و قیمت دارایی ها، به طور کلی، معمولاً به کاهش نرخ ها واکنش مثبت نشان می دهند.

اما اقدام بازار نشان می دهد که کاهش نرخ بهره چین در مقایسه با سیاست های انقباضی فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی بسیار کم اهمیت است. هفته گذشته، فدرال رزرو سه بار افزایش نرخ بهره را در سال 2022 اعلام کرد و بانک مرکزی انگلیس نیز یک افزایش غیرمنتظره نرخ بهره را ارائه کرد.

Screen Shot 1400-09-29 at 23.18.09

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید