گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

آمار اقتصادی آمریکا به داد طلا رسید!

کدخبر: ۴۹۱۸۳۲
اقتصادنیوز: این روزها بازار طلا بسیار پرنوسان است. امروز طلا مجددا روند صعود در پیش گرفت، اما تحلیل‌گران درباره تداوم این روند در روزهای آتی نظرات متفاوتی دارند.
آمار اقتصادی آمریکا به داد طلا رسید!

به گزارش اقتصادنیوز ،  قیمت اونس طلا امروز، روندی صعودی را تجربه کرد. پیش‌بینی‌های نگران‌کننده از آینده اقتصاد آمریکا، برخی آمارهای اقتصادی نه چندان دلگرم‌کننده مجددا این فلز را به پناهگاه سرمایه‌ها بدل کرده است. با این حال برخی تحلیل‌گران با توجه به سیاست‌های آتی فدرال‌رزرو پیش‌بینی می‌کنند که به احتمال زیاد طلا در روزهای آتی هفته‌ای با بازدهی منفی را در روزهای آتی در پیش داشته باشد. 

در بازارهای جهانی هر اونس طلا 0.6 درصد افزایش یافت و به 1905.67 دلار رسید، اما تا کنون در این ماه حدود 1.6 درصد کاهش داشته است. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.9 درصد افزایش به 1908.10 دلار رسید.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در DailyFX، رقم ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی آمریکا می تواند تا حدود به موتور محرکه طلا تبدیل شود.

اسپیواک بااین حال تاکید کرد: این امر شاید به طلا کمکی کرده و دلار را اندکی عقب براند، اما من انتظار ندارم که این حرکت ها ادامه یابد.

مقامات فدرال رزرو حول طرح‌هایی برای تسریع سرعت افزایش نرخ بهره در سال جاری همسو شده‌اند، اما در مورد اینکه چه تصمیمی می‌تواند مانع از حرکت اقتصاد به سمت رکود شود، با هم اختلاف نظر دارند.

نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت بالاتر آمریکا و بازده اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را افزایش می‌دهد.با تقویت بازدهی دلار و خزانه داری 10 ساله ایالات متحده در این ماه، قیمت طلا به سمت اولین درصد کاهش ماهانه خود در سال 2022 حرکت کرد.

دلار قوی تر باعث می شود طلای با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

gold (1)

محدوده محدود بیت کوین

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که بیت کوین/دلار آمریکا پس از عدم حفظ کانال ۴۰ هزار دلاری، از ۳۹هزار و ۳۰۰ دلار پشتیبانی می‌کند. علیرغم افزایش سهم ارزش دلار در طول هفته، این رمزارز در روند نسبی صعود قرار داشت.

شاخص دلار آمریکا (DXY) سرانجام روز جمعه پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از سال 2002 شروع به افت کرد.

Screen Shot 1401-02-09 at 14.51.02

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید