تحلیلگران کیتکو مطرح کردند

پیش‌بینی آینده تیره‌وتار برای طلا!

کدخبر: ۵۲۷۷۰۹
اقتصادنیوز: چشم انداز کوتاه مدت طلا همچنان تیره و تار است و تحلیلگران با توجه به کاهش قیمت طلا به زیر 1650 دلار در هر اونس آینده کاهشی را برای این فلز پیش‌بینی می‌کنند.
پیش‌بینی آینده تیره‌وتار برای طلا!

به  گزارش اقتصادنیوز ، اونس طلا حدود 90 دلار از بالاترین رقم اکتبر خود یعنی 1737 دلار عقب‌نشینی کرده است، قیمت آتی طلا در دسامبر هم با 1.69 درصد کاهش در روز گذشته، با 1648.70 دلار رسیده است.

عامل اصلی چالش برانگیز شدن شرایط برای طلا، انتشار نرخ جدید تورم آمریکا است، نرخی که بالاتر از پیش‌بینی ها بود.تحلیل‌گران بر این باور هستند که این ارقام موجب افزایش مجدد نرخ سود توسط فدرال‌رزرو خواهد شد. 

انفجار قیمت مسکن در این منطقه!

مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex در این باره تصریح کرد: « طلا همچنان با مشکل مواجه است. در بازار نقدی، 7 روز معامله از 8 روز گذشته را با روند کاهشی طی کرده است. شکست سطح 1,642 دلار ممکن است نشان دهنده یک آزمون مجدد برای 1,615 دلار باشد. صعودی ترین حالت طلا ورود به سطح 1,685 دلار خواهد بود.»

نتایج نظرسنجی

نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان می‌دهد که وال استریت هفته چندان مناسبی را برای طلا پیش‌بینی نمی‌کند. از 9 تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی، 78 درصد روند بازار را نزولی و 22 درصد نیز صعودی پیش‌بینی کردند.

در سمت خرده فروش‌ها پیش‌بینی هفته جاری صعودی بود، اما افرادی که روند را نزولی ارزیابی می‌کردند، در حال رشد است. نظرسنجی کیتکو نشان داد از 858 شرکت‌کننده خرده‌فروشی، 45 درصد انتظار قیمت‌های بالاتر را دارند، 35 درصد نیز روند را کاهشی پیش‌بینی می‌کنند.  20 درصد نیز روند راکم‌نوسان ارزیابی می‌کنند.

IMG_20221015_223018_411

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید