فشار اخبار هسته‌ای به نرخ ارز؛

بازار دلار در لاک احتیاط ماند/ سوخت‌گیری سکه از طلای جهانی

کدخبر: ۵۹۵۳۲۹
اقتصادنیوز: امروز بازار فردوسی تقریبا خالی از خریدار دلار بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد با شل شدن اسکناس آمریکایی در هرات و ادعای بلومبرگ درباره کاهش غنی سازی از سوی ایران، معامله‌گران تهران هم آرایش نزولی به خود گرفتند.
بازار دلار در لاک احتیاط ماند/ سوخت‌گیری سکه از طلای جهانی

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار هرات که در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب با رشد ۱۰۰ تومانی وارد کانال ۴۹ هزار تومان شده بود در بازار امروز پنجشنبه ۹ شهریور ماه در همین مرز آغاز به کار کرد. 

با این حال در ادامه معاملات نقدی هرات، فشار فروش در بازار هرات زیاد شد و اسکناس آمریکایی به کانال ۴۸ هزار تومان برگشت.

طبق ادعای معامله گران، نرخ دلار عصر امروز در هرات در حول و حوش ۴۸ هزار و۸۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به عصر چهارشنبه ۱۰۰ تومان پایین آمده بود‌.

آن طور که بازیگران ارزی تهران می گفتند قیمت دلار  امروز کانال ۴۹ هزار تومان را از دست داد و نسبت به روز گذشته بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان پایین آمد و بر روی ۴۸ هزار و ۸۸۰ تومان قرار گرفت.

البته، امروز اگرچه نرخ دلار نزولی بود اما نرخ حواله درهم‌ در مقایسه با روز گذشته تقریبا ثابت مانده بود و در حول و حوش ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان تا ۱۳ هزار و ۵۸۰ تومان معامله شد.

در بازار امروز اخبار هسته ای مربوط به ایران و آژانس بار دیگر بین معامله گران برجسته شد. 

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ در تازه ترین گزارش خود، بخشی از محتوای گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که قرار است ماه آینده میلادی منتشر شود را مطرح کرده است.

جو هسته ای در بازار دلار

آن طور که این رسانه غربی ادعا کرده، انتظار می‌رود آژانس اتمی در گزارش آتی، این جمع‌بندی را مطرح کند که ایران در حال کُند کردن نرخ ذخیره اورانیوم است.

ادعای بلومبرگ در حالی است که پیش از این مقامات ایرانی بارها ادعای مربوط به کاهش درصد و سرعت غنی سازی را تکذیب کرده بودند.

همچنین، این رسانه آمریکایی ۶ روز قبل در گزارشی مدعی شده بود که تهران و واشنگتن به توافقی غیررسمی در بازار نفت دست پیدا کرده کردند.

البته، رویترز هم در گزارشی مدعی شد: تولید و صادرات نفت ایران، پس از توافق غیررسمی میان تهران و واشنگتن افزایش یافته است.

برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی باور دارند که چنین خبرهایی، حتی اگر نادرست هم باشد می تواند در کوتاه مدت بر روی رفتار معامله گران دلار اثر بگذارد و موجب احتیاط برخی از خریداران ارز شود.

در بازار طلا هم امروز قیمت اونس طلا و قیمت طلا ۱۸ عیار نوسان محدودی را ثبت کردند. قیمت طلای جهانی امروز با رشد ۲ دلاری به ۱۹۴۴دلار رسید و در بازار داخلی ایران هر گرم طلا ۱۸ عیار با افت تقریبا ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی در حدود ۲ میلیون و ۳۲۸ هزار تومان نرخ گذاری شد.

سرگردانی سکه میان دلار و طلا/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۹ شهریور

همچنین امروز بازار سکه بدون توجه به عقبگرد قیمت دلار، کانال ۲۸ میلیون تومان را حفظ کرد. به نظر می رسد در شرایطی که اسکناس آمریکایی در تهران بی جان شده، سکه بازان سعی می کنند از قیمت طلای جهانی سوخت گیری کنند و حاضر به عقب نشینی از مرز ۲۸ میلیون تومان نشده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید