حال و هوای بازار ارز به روایت «اقتصادنیوز»؛

جو هسته‌ای در بازار دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۹ شهریور

کدخبر: ۵۹۵۲۳۶
اقتصادنیوز: قیمت دلار در روزهای اخیر در یک محدوده خاص معامله می‌شود. در شرایط فعلی به نظر می‌رسد اخبار و سیگنال‌های سیاسی باعث شده معامله‌گران دلار همچنان در لاک احتیاط باشند.
جو هسته‌ای در بازار دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۹ شهریور

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در معاملات نقدی روز چهارشنبه در محدوده ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۴۹ هزارو ۳۰۰ تومان به فروش رسید.

اما در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب، اسکناس آمریکایی اندکی افت کرد و در حول و حوش ۴۹ هزار و ۱۳۰ تومان به فروش رسید.

طبق خبرهای منتشر شده قرار است معاون رافائل گروسی به زودی به تهران سفر کند. این سفر در حالی است که رییس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ایران اعلام کرده ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و آژانس درباره وجود آثار اورانیوم در برخی مکان ها پاسخ قانع کننده ای از ایران دریافت نکرده است.

از سوی دیگر، اظهار نظرها درباره حیات برجام در هفته ای که گذشت نیز جالب توجه بوده است؛ اظهاراتی نظیر آنچه گروسی درباره برجام گفت و تاکید کرد که  برجام به یک «پوسته خالی» تبدیل شده است. یا اظهارات دیگری مانند آنچه سید امیرحسین فقهی معاون سازمان انرژی اتمی گفت. او درباره آینده برجام تاکید کرد: برجام دیگر کارایی ندارد و بیشتر از همه برای اروپایی ها و آمریکایی ها این کارآیی از دست رفته است، باید درباره موضوعات دیگری مانند منافع اقتصادی مشترک مذاکره کنیم، موضوع هسته ای دیگر قابل بحث نیست.

نزدیک بودن این اظهارات با زمان برگزاری جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی توجه بازار ارز و تحلیلگران سیاسی را به خود جلب کرده است.

سرگردانی سکه میان دلار و طلا/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۹ شهریور

طبق خبرهای منتشر شده، پایان شهریور نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود. قرار است تا آن زمان موضوع دو مکان اختلافی دیگر میان ایران و آژانس تعیین تکلیف شود. بنابراین برخی از معامله‌گران به این سفر و نتایج آن چشم دوخته‌اند.

در شرایط فعلی، حمایت ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان و مقاومت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان برای  قیمت دلار  در تهران حائز اهمیت است. تحلیلگران اقتصادی معتقدند قیمت از هر طرف که خارج شود روند جدید شکل خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید