آخرین تحولات بازار ارز و سکه به روایت اقتصادنیوز؛

گرگ و میش بازار دلار / بازار سکه به‌هم ریخت

کدخبر: ۶۰۰۷۰۲
اقتصادنیوز: تحلیلگران می گویند در شرایطی که هوای بازار ارز تهران به واسطه اخبار سیاسی درست و غلط گرگ و میش شده است معامله‌گران حاضر به عقب نشینی از مرز 49 هزار تومان نیستند.
گرگ و میش بازار دلار / بازار سکه به‌هم ریخت

 به گزارش اقتصاد نیوز، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می‌دهد که قیمت دلار در بازار امروز چهارشنبه ۵ مهرماه با دو خبر مهم درباره مذاکرات هسته‌ای و ارزهای بلوکه شده نزولی شد؛ اما عصر امروز دوباره آرایش تقریباً صعودی به خود گرفت و در مقایسه با روزهای گذشته تا حدودی رنج شد.

طبق ادعای معامله‌گران قیمت دلار در نیمه اول معاملات نقدی امروز نوسان کاهشی را ثبت کرد و در حدود ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش رسید. اما عصر امروز تا ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.

امروز وزارت خارجه قطر اعلام کرد پس از توافق مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا، امکان دستیابی به تفاهم جدید بیشتر شده است. هم‌زمانی این خبر با سفر محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی ایران به قطر باعث شکل‌گیری تصورات مثبت در بازار امروز شد.

این سفر و هم‌راستایی آن با آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی که طی توافقی به حساب‌های ایران نزد ۲ بانک قطری واریز شده، از هفته‌های گذشته تا امروز، مهمترین سناریوی اثرگذار بر بازار ارز است؛ موضوعی که برخی از فعالان اقتصادی، آن را یکی از دلایل کمبود خریدار در تهران عنوان کرده‌اند.

در کنار این اخبار اما امروز بازار با خبری دیگر نیز روبرو شد؛ خبری از ایالات متحده که از وضع تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران حکایت داشت؛ خبری که قدرت معامله‌گران کاهشی را کم کرد. 

از سوی دیگر، بازار ارز هرات امروز چهارشنبه ۵ مهرماه به مناسبت ولادت پیامبر (ص) تعطیل بود و قیمت اسکناس آمریکایی به‌صورت نقدی اعلام نشد؛ اما دلار فردایی در این بازار در حدود ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان بود.

همچنین نرخ حواله درهم نیز امروز افت محدودی را ثبت کرد و با ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. تکنیکال کارها می‌گویند در حال حاضر درهم امارات روی حمایت ۵۰ درصدی فیبوناچی قرار گرفته و در صورت ازدست‌دادن آن حمایت‌های ۱۳ هزار و ۵۵۰ و ۱۳ هزار و ۵۱۰ تومان را پیشِرو دارد. محدوده ۱۳ هزار و ۷۷۰ مقاومت مهم درهم است که شکست آن شرط صعودی‌شدن درهم و بازار ارز است.

در بازار طلا هم امروز قیمت اونس طلا از مرز ۱۹۰۰ دلار عقب‌نشینی کرد و با ۱۸۷۵ دلار به فروش رسید. قیمت طلای آب‌شده هم در حدود ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مبادله شد. تحلیلگران معتقدند محدوده ۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان حمایت خط روند صعودی طلا است. از طرفی بررسی نمودار قدرت خرید نسبی طلای آب‌شده نشان می‌دهد که نمودار آر از آی در محدوده حمایتی قرار دارد که می‌تواند به موج اصلاحی کنونی پایان دهد.

در کنار بازار جهانی، امروز قیمت طلا ۱۸ عیار هم امروز مانند روز سه‌شنبه مسیر کاهش را دنبال کرد و ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان ارزان‌تر از روز قبل نرخ‌گذاری شد. هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز با ۲ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید.

قیمت سکه امامی هم که روز قبل مرز روانی ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست‌ داده بود، امروز ریزش قابل‌توجهی را ثبت کرد و تا ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پایین آمد. هر قطعه سکه امامی امروز نسبت به دیروز ۲۵۰ هزار تومان ارزان شده بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید