در نامه شهردار تهران به شورای شهر مطرح شد

چه میزان از زمین های بوستان ولایت به نام شهرداری سند خورده است؟ + سند

کدخبر: ۳۹۵۰۹۷
اقتصادنیوز :‌ تا کنون ازعرصه ۲۹۰ هکتار اراضی قلعه مرغی618959 متر مربع به طور قطعی به نام شهرداری منتقل شده که تقریبا معادل منابع پرداخت شده به نیروی انتظامی است .
چه میزان از زمین های بوستان ولایت به نام شهرداری سند خورده است؟ + سند

به گزارش اقتصادنیوز ،مدتی پیش زهرا نژاد بهرام عضو هیات رییسه شورای شهر تهران هشدار داد که به خاطر تعلل شهرداری تهران برای تبدیل مابقی زمین های بوستان ولایت به فضای باز و تفریحی برای تهران، یکی از نهادهای دولتی به شدت به دنبال سند مالکیت برای تصرف 70 هکتار از این اراضی است.

به گفته او در شرایطی که کل اراضی این محدوده بر اساس مصوبه سال ۶۷ هیات وزیران باید به فضای سبز، اماکن ورزشی و پارک تبدیل می شد اما این اتفاق رخ نداد. حتی طی سال های گذشته نیز 6 مطالعه مفصل برای اجرای طرح یکپارچه با محوریت فضای سبز و در جایگاه ریه تنفسگاهی محدوده ی جنوب پایتخت برای این اراضی تهیه شد که هیچ کدام به سر انجام نرسید و متاسفانه شهردرای تلاشی برای تبدیل توسعه بوستان ولایت که جزیی از این اراضی محسوب می شوند انجام نداده است.

اما بر اساس پاسخ شهرداری شهرداری تنها برای بخش هایی سند گرفته است که پول آن را به بنیاد تعاون ناجا پرداخت کرده است .درحالی که به نظر می رسید این زمین ها از سوی مالکان به نفع شهر و شهروندان آزاد سازی شده اند .

photo_۲۰۲۱-۰۲-۲۳_۲۰-۱۲-۳۵

شهرداری در پاسخ به تذکر زهرا نژاد بهرام در خصوص تسریع در پیگیری دریافت سند مالکیت اراضی قلعه‌مرغی نوشته است که  به منظور ارزیابی املاک واقع در بوستان ولایت صورتجلسه کارشناسان منتخب شهرداری و بنیاد تعاون ناجا تنظیم و بر اساس بندهای یک و دو  این صورتجلسه بنیاد تعاون ناجا ملزم به ارائه اسناد مالکیت و گردش ثبتی پادگان قلعه مرغی و ارائه جانمایی آن شده است.

 تا کنون ازعرصه ۲۹۰ هکتار اراضی قلعه مرغی618959 متر مربع  به طور قطعی به نام شهرداری منتقل شده که  تقریبا معادل منابعی است  که شهرداری به نیروی انتظامی پرداخت کرده و الباقی اسناد مالکیت نیز پس از تسویه حساب منتقل می‌شود و این موضوع به طور دائم در حال پیگیری است.

مدتی پیش زهرا صدر اعظم نوری ، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به ارزش‌های اکولوژیکی این بوستان گفت: در حال بررسی و مطالعه برای ایجاد پارک اکولوژیک در ۷۰ هکتار از این بوستان هستیم که این موضوع توسط سازمان بوستان‌ها دنبال می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید