پیش‌بینی بازارهای 15 اسفند 1400

پیش بینی ریزش قیمت خودرو /ردپای رمز ارزها در جنگ اوکراین

کدخبر: ۴۸۰۷۶۲
اقتصادنیوز: در صورت حصول توافق وین برای احیای برجام، بازارها با شرایط جدیدی روبه رو می شوند.
پیش بینی ریزش قیمت خودرو /ردپای رمز ارزها در جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها اکنون به تدریج درحال تعیین تکلیف هستند. به نظر می رسد در صورت توافق احتمالی وین در راستای احیای برجام، فشار مضاعفی از روی بازارها برداشته شود. 

بازار ارز و سکه | دلار دوباره سقوط می کند؟

در بازار ارز قیمت ها دوباره مسیر کاهشی به خود گرفته است. دلار حتی در معاملات پشت خطی دیشب بعد از ورود به کانال 25 هزار تومان، کانال 24 هزار تومان را هم تجربه کرد. سکه اما به دلیل تغییرات قیمت اونس طلای جهانی مسیر ملایم تری را دنبال کرد. دلار متاثر از سیگنال های مثبت توافق احتمالی وین که با جلسه دیروز دبیرکل آژانس و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر خارجه ایران انجام شد، یک مسیر نزولی را دنبال کرد. نور نیوز رسانه منتسب و نزدیک به شورای عالی امنیت ملی از موفقیت آمیز بودن دیدار گروسی از ایران خبر داد. منابع غیررسمی و غربی گفته اند: نشانه های احیای برجام در حال شکل گرفتن است و به نظر میرسد توافق وین گام پایانی باشد. در صورت احیای برجام احتمالا دلار به کانال های پایین تر سقوط می کند. هر چند خلاف آن نیز صادق است. 

بازار سهام | شاخص بورس به کانال 1.3 میلیون واحد می رود؟

در معاملات بازار سهام، حقیقی ها در روز ابتدایی هفته تغییر رویه دادند و ورودی پول ها به بازار سهام فعال و پررنگ شد. شاخص اکنون در یک قدمی ورود به کانال جدید 1.3 میلیون واحد است. معامله گران انتظار دارند امروز شاخص بورس به کانال 1.3 میلیون واحد برسد. البته شاخص های عملکردی بازار سهام هم نشان می دهد که خریداران به طور نسبی موقعیت بهتری نسبت به فروشندگان دارند. اما چالش اصلی بازار اینجاست که همه چیز در وضعیت ناپایدار است. هر چند که بورس از توافق احتمالی وین سیگنال گیری مثبت می کند. 

بازار خودرو | قیمت خودرو دوباره کاهشی می شود؟

در بازار خودرو متاثر از قیمت کاهشی دلار و سیگنال مثبت بازار به تصویب طرح واردات خودرو در مجلس روند قیمت ها کاهشی شد. بازار کم کم در آستانه تعیین تکلیف توافق احتمالی برجام روشن تر به دورنما می نگرد. به نظر می رسد در صورت توافق احتمالی وین، مسیر بازار خودرو دوباره دستخوش تغییرات معنادار شود. در واقع خودروبازان از روند قیمت دلار الگوبرداری می کنند و این در حالی است که با توافق احتمالی وین شرایط تغییر می کند. 

بازار مسکن | تحرک در قیمت مسکن

در ماه گذشته، با وجود کاهش ۱۳.۱درصدی تعداد معاملات مسکن در شهر تهران، میانگین قیمت مسکن ۰.۴درصد افزایش پیدا کرد. بررسی جزئیات این بازار به تفکیک مناطق ۲۲گانه حاکی از این است که در این ماه میزان افت تعداد معاملات در ۱۲منطقه بیش از میانگین شهر بوده و جالب اینکه از منظر میانگین قیمت فقط ۸منطقه کمتر از میانگین شهر رشد کرده‌اند. برهمین اساس به نظر می رسد بازار مسکن با توافق احتمالی در وین تحت تاثیر قرار گیرد و تکانه هایی را شاهد باشد.

بازار ارز دیجیتال | رمز ارزها چشم دوخته به جنگ اوکراین

در بازار رمز ارزها، قیمت ها در همان محدوده های قبلی هستند اما جهت معاملات مثبت شده است. جنگ روسیه و اوکراین به مثابه تیغ دولبه تاثیرات متفاوتی روی روند معاملات رمز ارزها گذاشته است. با وجود استفاده روسیه از رمز ارزها برای دور زدن تحریم ها، بانک مرکزی به دنبال اعمال قوانین سفت و سخت برای ممنوع کردن رمز ارزهاست. از نگاه تحلیلگران شرایط فعلی قیمت ها بیشتر به اصلاح شبیه است و به همین دلیل این روند نزولی به زودی پایان می پذیرد. قیمت بیت کوین در محدوده 39 هزار دلار تا شب گذشته قرار داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید