یکی از کاندیداهای جانشینی پراید در بازار خودرو + عکس

کدخبر: ۱۹۰۴۴۰
خودرو نوشت : رونمایی سایپا از مجموعه موتورهای اختصاصی و کم مصرف خود در هفته گذشته و نیز اعلام رسمی بازنشستگی پراید تا پایان سال 97 همه خودروسازان را به تکاپو انداخته تا سهم مناسبی از پایین ترین بخش بازار خودروی ایران به دست آورند. سایپا که علاوه بر توسعه و به روزرسانی محصولات خانواده تیبا، در تلاش است تا با رونمایی از محصولات جدیدی که ذیل پروژه sp100 آنها را معرفی کرده، همچنان حاکم بلامنازع بازار خودروهای ارزان قیمت ایران باشد.
یکی از کاندیداهای جانشینی پراید در بازار خودرو + عکس

از دیگر سو رنو نیز با هدف کسب سهم بزرگی از این بخش از بازار قرار است مدل کویید را در ایران تولید کند. کنار هم قرار دادن این موارد، خبر از رقابتی سخت میان تولیدکنندگان داخلی و خارجی مختلفی دارد که همه محصولاتی را در مهم ترین بخش بازار 1.3 میلیون دستگاهی خودرو در ایران برای تولید انتخاب کرده اند. جیلی، ایران خودرو و حتی پژو در تلاش اند تا برای ورود به این بخش از بازار ایران تلاش هایی را صورت دهند.

چانگان بنی

در این بین مدت هاست خبرهایی از تلاش سایپا و همکار چینی اش چانگان برای تولید یک خودروی مناسب در این رنج قیمتی شنیده می شود. چانگان بنی خودرویی است که قصد دارد با ظاهر و سطح مناسب امکاناتش به مقابله با رنو و محصول کویید بپردازد. هر چند هیچ چیز هنوز معلوم نیست چرا که جایگزین کردن پراید قطعا برای خود شرکت تولید کننده این خودرو نیز کار ساده ای نخواهد بود و در نهایت قیمت است که جانشین پراید را تعیین می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید