چند قدم مانده تا نابودی صنعت دامداری!

کدخبر: ۲۱۷۱۰۲
اقتصادنیوز: رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به نوسان شدید نرخ نهاده‌ها و فروش شیرخام کمتر از نرخ تمام شده، تولیدکنندگان با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند.

به گزارش اقتصادنیوز ناصر مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از نوسان شدید نرخ نهاده‌های دامی در بازار اظهار کرد: با توجه به نوسان شدید نرخ نهاده ها و کمبود در بازار، تولیدکنندگان با مشکلات متعددی روبرو هستند که در صورت ادامه این روند تولید ملی نابود خواهد شد.

 وی افزود: طی چند روز اخیر، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به توزیع نهاده های دامی در مراکز استان ها کرد که اگر این اقدام انجام نمی شد؛ نرخ ذرت و کنجاله سویا به طور چشمگیری در بازار افزایش می یافت.

مقدسی قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام را هزار و 620 تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه وزارت جهاد کشاورزی افزایش نرخ خرید شیر خام در دستور کار خود قرار داده است، اما وزیر صنعت و معدن به این موضوع ترتیب اثری نداده در حالیکه هر چه زودتر باید افزایش همزمان قیمت لبنیات و شیر خام اجرا شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه زنگ خطر نابودی صنعت شیر و گوشت کشور به صدا درآمده است، افزود:نوسان نرخ نهاده های دامی تبعاتی همچون کشتار گله های مادر،عدم کنترل قیمت گوشت و نابودی تولید ملی را در برداشته است که با وجود نامه نگاری های متعدد این امر به جایی نرسیده است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان با انتقاد از کمبود نظارت دستگاه های مسئول تصریح کرد: با وجود آنکه دوات اعلام کرده که ارز 3800 تومانی به واردات کالاهای اساسی نظیر نهاده های دامی اختصاص می دهد، مشخص نیست که چرا دستگاه های نظارتی کنترلی براین موضوع ندارند تا کنجاله سویا با نرخ بالاتر از 2150 و ذرت هزار و 150تومان در بازار توزیع نشود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید