شرکت های نفتی آمریکا با تشدید تحریم های روسیه مخالفت کردند

کدخبر: ۲۲۷۵۰۷
اقتصاد نیوز: صنعت نفت و گاز آمریکا در حال لابی گری علیه تشدید تحریم ها علیه روسیه است، زیرا چنین تحریم هایی می تواند بر سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی در روسیه تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ منابع آگاه در کنگره آمریکا گفتند، صنعت نفت و گاز آمریکا در حال لابی گری علیه تشدید تحریم ها علیه روسیه است، زیرا چنین تحریم هایی می تواند بر سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی در روسیه تاثیر منفی بگذارد.

سنای آمریکا لایحه ای را احیا کرده که بر اساس آن در صورتی که ثابت شود مسکو در انتخابات آینده آمریکا دخالت می کند، تحریم های فوری ای علیه روسیه تصویب خواهد شد. هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان به دنبال جبران موضع ضعیف دونالد ترامپ در قبال اتهامات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا هستند.

بر اساس این گزارش، شرکت بزرگ اکسون موبیل آمریکا یکی از شرکت هایی است که مخالف تحریم های آمریکا در قبال روسیه بوده است. مخالفان می گویند تحریم ها موجب متضرر شدن شرکت های آمریکایی شده و در عین حال به رقبای خارجی فعال در بخش انرژی نظیر رویال داچ شل و بی پی اجازه می دهد تا در بزرگترین کشور تولید کننده نفت جهان به راحتی به فعالیت بپردازند.

قدرت های غربی در سال 2014 و پس از الحاق کریمه به روسیه تحریم هایی را علیه روسیه به اجرا گذاشتند.

کریس وان هولن، سناتور دموکرات در این باره گفت، حمایت هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات از لایحه تشدید تحریم های روسیه در حال افزایش است.

وی در پاسخ به سوالی درباره لابی گری شرکت های انرژی در مخالفت با این لایحه گفت: «مجموعه ای از مسائل باید در این باره مورد بحث قرار بگیرد، از جمله... مسائل مربوط به پروژه های انرژی آمریکا و اروپا (در روسیه).»

وان هولن گفت، هرچند وی مایل به برطرف کردن «نگرانی های منطقی» نمایندگان صنعت انرژی و دیگر قانون گذاران است، اما این مصوبه باید به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند مسکو را از دخالت در انتخابات آینده آمریکا باز دارد.

دو منبع آگاه در سنا گفتند، گروه های لابی گر مرتبط با شرکت های نفت و گازی که منافعی در روسیه دارند مخالف این مصوبه اند. این منابع اشاره ای به نام این شرکت ها نکردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید