تحولات بازار گوشت قرمز/کاهش قیمت با واردات دام زنده

کدخبر: ۲۶۵۴۲۸
اقتصادنیوز: رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری گفت: هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۸۵ تا ۸۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز؛ حسن شکوهی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری در گفت و گو  با خبرنگار اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از نوسان چشمگیر قیمت گوشت در بازار اظهار کرد: همه روزه قیمت گوشت به سبب سودجویی دلالان و عوامل واسطه در بازار با نوساناتی روبروست.

وی افزود: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۸۵ تا ۸۷ هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود که نسبت به ماه‌های اخیر نوسان چشمگیری داشته است.

شکوهی درباره اینکه توزیع گوشت‌های وارداتی تأثیر چندانی بر کنترل بازار و کاهش قیمت گوشت در بازار نداشت بیان کرد: در شرایط کنونی میزان واردات به حدی نیست که بتواند کمبود گوشت در بازار را جبران کند و بتواند بر کاهش قیمت در بازار مؤثر باشد که به همین خاطر از مسئولان ذی‌ربط انتظار می‌رود که میزان واردات را افزایش دهند تا در ایام پایانی سال شاهد افزایش مجدد قیمت گوشت در بازار نباشیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قاچاق دام در ماه‌های اخیر بر کمبود گوشت و افزایش قیمت در بازار بیش از پیش دامن زد گفت: با توجه به تأکید رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر کنترل قاچاق دام از مرز‌های کشور انتظار می‌رود که ستاد مبارزه با قاچق کالا و نیروی انتظامی برخورد جدی‌ای با این موضوع داشته باشند چراکه جلوگیری از خروج دام در کنترل بازار گوشت اثرگذار است.

وی قیمت هر کیلو دام زنده گوسفندی را ۳۹ تا ۴۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر سهمیه واردات گوشت افزایش نیابد و توزیع گوشت‌های وارداتی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط کنترل نشود بی شک نوسان قیمت گوشت در بازار استمرار خواهد یافت.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: طبق اعلام مسئولان پشتیبانی امور دام قرار است واردات دام زنده انجام شود که با ورود اولین پارت دام زنده به کشور در هفته آتی به سبب جو روانی شاهد کاهش قیمت گوشت در بازار خواهیم بود.

شکوهی در پایان افزایش نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط و کنترل بر توزیع گوشت‌های وارداتی را ضروری دانست و گفت: با توجه به آنکه بخشی از گوشت‌های وارداتی سر از بازار آزاد در می‌آورند از این رو مسئولان اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط باید با اعمال نظارت‌های بیشتر از سودجویی و رانت افراد که می‌تواند بر آشفتگی بازار تأثیرگذار باشد جلوگیری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید