انتقاد نماینده دلواپس از گزارش درباره برجام

کدخبر: ۱۸۸۶۲۹
یک نماینده اصولگرای مجلس در تذکری ضمن انتقاد از نحوه گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: گزارشی که امروز در مورد روند اجرای برجام ارائه شده، همان گزارشی است که با همان قلم گزارش دولت نوشته شده است.

به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری با استناد به بند ۷ ماده ۴۹ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: بر اساس این بند از آئین نامه مجلس در گزارش‌ها باید نکات مثبت و منفی، نحوه اجرای قوانین و پیشنهادات مطرح شود، اما به نظر می‌رسد در گزارش کمیسیون امنیت مجلس در مورد روند اجرای برجام که در صحن علنی مجلس قرائت شد، به نوعی با همان قلمی نوشته شده که دولت گزارش داده است. در حالی که کمیسیون امنیت باید تجزیه و تحلیل کرده و نکات پیشنهادی خود را در این گزارش ذکر می‌کرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس همچنین بیان کرد: در واقع در این گزارش باید مواردی که آمریکایی‌ها در آن زمینه به ما فشار آورده بررسی و لحاظ می‌شد، نه اینکه امروز گزارشی به مجلس ارائه شود که همان گزارشی است که دولت نوشته است و به نظر می‌رسد این کار با سوگندی که ما نمایندگان یاد کردیم همخوانی ندارد.

علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس از باب اهمیت موضوع بود و اگر دقت کنید در پایان گزارش تجزیه و تحلیل‌ها و نواقص موجود به هم ذکر شده و پیشنهادات مورد بررسی قرار گرفته است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید