توقف عملیات‌ نظامی در زمان برگزاری المپیک زمستانی

کدخبر: ۱۹۶۹۱۹
رییس جمهور کره جنوبی و رییس جمهور آمریکا توافق کردند که عملیات‌ نظامی در زمان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی را متوقف کنند.
توقف عملیات‌ نظامی در زمان برگزاری المپیک زمستانی

به‌ گزارش سایت Inside the games، مون جائه این، رییس‌جمهور کره جنوبی و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در مکالمه تلفنی که با یکدیگر داشتند درباره متوقف شدن عملیات‌ نظامی در شبه جزیره کره در زمان برگزاری المپیک زمستانی به توافق رسیدند.

این‌ در حالی است که مقامات در کشور کره شمالی و کره جنوبی قصد دارند که با هم دیدار و رایزنی‌ درباره بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ داشته باشند. مقامات این دو کشور از دسامبر ۲۰۱۵ با هم دیداری نداشته‌اند.

رهبر کره شمالی در آغاز سال نو اعلام کرد که ورزشکاران این کشور قصد دارند در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در کره جنوبی شرکت کنند. بلافاصله بعد از خبر کره جنوبی از مقامات کره شمالی درخواست دیدار و گفت‌وگو کرد.

کره جنوبی اعلام کرده بود در صورتی که کره شمالی در بازی‌های  المپیک زمستانی شرکت کند و فعالیت‌های هسته‌ای خود در زمان برگزاری بازی‌ها را متوقف کند، عملیات‌ نظامی کره جنوبی و آمریکا نیز در منطقه متوقف می‌شوند.

رییس‌جمهور کره جنوبی درباره توافق با آمریکا، اعلام کرد: ما مطمئن هستیم که متوقف کردن عملیات‌ نظامی کره جنوبی و آمریکا در زمان برگزاری مبارزه‌ها باعث می‌شود که بازی‌ها با موفقیت بیش‌تری برگزار شوند. این در صورتی اتفاق می افتد که کره شمالی نیز همکاری کند. ما با آمریکا درباره شرایط رایزنی کردیم. امیدواریم که توافق‌های ما با آمریکا به روابط کره شمالی و آمریکا نیز کمک کنند.

کاخ سفید تایید کرده است که همکاری می‌کند و حتی نمایندگان بلند مرتبه‌ای را به بازی‌ها می فرستد.

همه این‌ها در حالی است که وزیر دفاع آمریکا چندی پیش اعلام کرده بود که برنامه‌ای برای متوقف شدن عملیات نظامی آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید