سی‌ان‌ان: مرداک با انتخاب ترامپ به آنچه سالها در پی آن بود دست یافت

کدخبر: ۱۹۸۸۵۹
سی‌ان‌ان در گزارشی به ارتباط رئیس‌جمهور آمریکا با غول رسانه‌ای صهیونیست پرداخت.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، روپرت مرداک، سرمایه‌دار صهیونیست و غول رسانه‌ای آمریکا و مالک رسانه‌هایی چون فاکس نیوز، وال استریت ژورنال و نیویورک پست، بسیار مورد احترام دونالد ترامپ است. اما این احترام همواره متقابل نیست.

کتاب جنجال برانگیز مایکل وولف به نام "آتش و خشم در کاخ سفید ترامپ" این موضوع را منعکس می‌کند. مرداک در این کتاب ترامپ را یک "احمق" نامیده است.

مرداک در همان روزهای ابتدایی شروع کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، ناامیدی خود را از نامزد شدن ترامپ نشان داد.

دیوید فولن فلیکل، نویسنده کتاب "دنیای مرداک" می‌گوید: به نظر نمی رسد که از نظر مرداک، ترامپ یک نامزد جدی در انتخابات باشد و فکر نمی‌کنم که مرداک وی را شخص قابل اتکایی در سیاست‌های محافظه‌کاران بداند.

با این حال در کتاب وولف آمده است که ترامپ نظر متفاوتی نسبت به مرداک دارد.

مایکل دی آنتونیو، نویسنده زندگینامه ترامپ و مفسر سی ان ان می‌گوید: ثروت و قدرت برای ترامپ از اهمیت زیادی برخوردارند؛ به همین خاطر او فرد ثروتمندی مانند مرداک را تحسین می‌کند.

جرد کوشنر، داماد و مشاور عالی ترامپ در شکل گیری ارتباط میان این دو نفر نقش بسزایی داشت و در نتیجه تلاش‌های وی بود که اولین گفتگوی تلفنی بین مرداک و ترامپ صورت گرفت.

این گفتگوهای تلفنی بعد از به قدرت رسیدن ترامپ نیز ادامه داشت. جلب نظر مرداک شاید برای ترامپ یک موفقیت بزرگ به حساب آید اما مرداک به چیزی در این ارتباط دست یافت که شاید سالها به دنبال آن بوده است.

مرداک با رئیس جمهورهای پیشین آمریکا نیز ارتباط داشته است. اما تنها در ارتباط با ترامپ توانست برای اولین بار به فرصتی برای شکل‌دهی برنامه خود دست یابد.

به گفته مفسر سی‌ا‌ن‌ان، مرداک به آنچه سالها در این کشور به دنبالش بود دست یافته است؛ آنچه که دهه‌ها در انگلیس و استرالیا نیز در جستجوی آن بود و آن دسترسی به شخصی در راس حکومت و در دفتر ریاست جمهوری در کاخ سفید بود.

مرداک و ترامپ در ابتدا اغلب به صورت تلفنی گفتگو می‌کردند و کمتر با هم دیدار داشتند. مرداک به نظر ترامپ یک مشاور محسوب می‌شد.

در نتیجه این ارتباط مرداک توانست به لحاظ سیاسی بحث‌های طولانی‌تری با ترامپ داشته باشد.

یکی از موارد نفوذ مرداک بر ترامپ مربوط به تلاش وزارت دادگستری دولت ترامپ برای توقف خرید ای تی اند تی، شرکت مخابرات تلفن ثابت، از کمپانی «تایم وارنر» بود. تایم وارنر یکی از بزرگترین رقبای مرداک در حوزه رسانه است.

ترامپ نه تنها به دنبال جلب رضایت مرداک است، بلکه پوشش مطلوب بی‌وقفه‌ای از فاکس نیوز را نیز میسر ساخته است.

تبدیل فاکس نیوز به یک شبکه حامی ترامپ برای مرداک هم یک برد به حساب می‌آید. زیرا با وجود از دست دادن برخی از افراد صاحب نام خود همچنان توانسته است در رتبه بالایی قرار داشته باشد.

به نظر می رسد مرداک رابطه خود با ترامپ را تا زمانی که به نفع وی باشد ادامه می‌دهد. شاید هیچ کس در این باره به اندازه مرداک واق‌بین نباشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید