روایت ظریف از جاسوسی حین مذاکرات هسته‌ای/ تکنیک توییتری آقای وزیر

کدخبر: ۲۰۱۷۵۲
انتخاب : محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم گفت: زمانی که مذاکرات هسته‌ای در جریان بود بعضی روزها در محیط مذاکره تلفن من مانند اتو داغ بود و سایر مذاکره‌کنندگان نیز مشکل مشابهی داشتند. این قبیل اتفاقات نشان‌دهنده این است که میزان تلاش برای تعرض به موضوعات داخلی ما زیاد است؛ بنابراین این اتفاق نیاز به ذهنیت فعال جداسازی امور کشف از امور محرمانه دارد.
روایت ظریف از جاسوسی حین مذاکرات هسته‌ای/ تکنیک توییتری آقای وزیر

او همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت: تمام مطالب توییت و اینستاگرام را خودم انجام می‌دهم، البته مدت‌ها است از فیس‌بوک استفاده نمی‌کنم اما در مقطعی که مذاکرات هسته‌ای در جریان بود، یکی دوبار در اوج مذاکرات که به فیس‌بوک دسترسی نداشتم از پسرم خواستم مطلبی را که البته خودم آماده کرده بودم در فیس‌بوک قرار دهد. برای توییت کردن زمان زیادی را البته نه به‌صورت مداوم صرف می‌کنم، به‌طور متوسط برای هر توییتی دو تا سه ساعت.

ظریف افزود: زمانی که شروع به نوشتن یک توییت می‌کنم تا تدوین و مشورت به‌طور میانگین سه ساعت طول می‌کشد. برخی اوقات وقتی می‌خواهم توییت کنم با توجه به اختلاف ساعتی که با برخی جاها داریم ۱۵ یا ۲۴ ساعت صبر می‌کنم تا طرف مقابل از خواب بیدار شود و آن را ببیند.

مخاطب برخی توییت‌ها حرف‌های ترامپ است و باید در آمریکا دیده شود که بین ۸ تا ۱۱ ساعت با ایران اختلاف ساعت دارند. او همچنین گفت: از فیلترشکن استفاده نمی‌کنم، وزارت خارجه به‌دلیل وظایفش امکانات ویژه‌ای برای استفاده از اینترنت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید