عادات ساده‌ای که به لاغر شدن شما کمک می‌کند

کدخبر: ۲۰۴۵۵۲
اگر دغدغه لاغری دارید ما در این مقاله عادات ساده‌ای به شما آموزش می‌دهیم که باعث لاغری شما می‌شود.

الو دکتر؛ برخی عادت‌های ساده وجود دارند که اضافه‌کردنشان به روال روزانه‌ی شما می‌تواند به کاهش وزنتان کمک بزرگی کند. انجام کارهای زیر بسیار آسان است و با کمترین زحمت، شما را به وزن ایدئال‌ می‌رساند. با ما همراه باشید تا با این عادات ساده آشنا شوید.

در اینجا توصیه های علمی ثابت شده‌ای به شما می‌کنیم که در کاهش وزن به شما کمک می‌کند.

 اگر ورزش‌کردن را چندان دوست ندارید، ۳۰ دقیقه کافی است

خبرهای خوب برای افراد تنبلی که اهل‌ ورزش نیستند: محققان در دانشگاه کپنهاگ دانمارک دریافته‌اند روزانه ۳۰ دقیقه ورزش در مقایسه با یک ساعتِ کامل ورزش، به شما کمک می‌کند ۲۵درصد بیشتر وزن کم کنید.

به‌آرامی و آگاهانه غذا بخورید

در این دنیای پرسرعت، غذاخوردنِ سریع به عادت بدی تبدیل شده است که فقط با داشتن اراده‌ای جدی می‌توان آن را اصلاح کرد. سریع غذاخوردن، احساس سیری را کاهش می‌دهد و این موضوع به پرخوری منجر می‌شود. این یعنی تا زمانی‌ که مغزتان فرمان سیری را صادر کند، بسیار بیشتر از نیاز بدنتان غذا خورده‌اید.

 از غذاخوردن در جلوِ کامپیوتر یا تلویزیون اجتناب کنید

باتوجه‌به یافته‌های مجله‌ی تغذیه‌ی بالینی امریکا، تبلیغات تلویزیونی موادغذایی، خصوصا تبلیغات موادغذایی به‌دردنخور، اشتهای ما را افزایش می‌دهد و باعث پرخوری می‌شود. همچنین هنگامی‌که جلوِ کامپیوتر یا تلویزیون غذا می‌خوریم، اغلب به غذایمان توجه کامل نمی کنیم و نمی‌فهمیم چقدر غذا خورده‌ایم.

خانه‌تان را بیش‌ازحد گرم نکنید

باتوجه‌به تحقیق منتشرشده در مجله‌ی بررسی‌های چاقی، بین کاهش قرارگیری در معرض سرمای فصلی، و افزایش چاقی در انگلستان و امریکا و سایر کشورهای توسعه‌یافته، ارتباطی وجود دارد. هنگامی‌ که در معرض سرما قرار می‌گیریم، می‌لرزیم: عضلات اسکلتی ما برای تولید گرما منقبض می‌شوند و در این فرایند، کالری‌های اضافی را می‌سوزانند. ما حتی در سرمای ملایم، یعنی زمانی که نمی‌لرزیم نیز گرما تولید می‌کنیم. بنابراین وقتی خانه گرم است، دیگر مجبور نیستیم خودمان را با دماهای مختلف سازگار کنیم و درنتیجه انرژی کمتری هم می‌سوزانیم.

 برچسب مواد غذایی را بخوانید

برچسب‌های ارزش غذایی مواد خوراکی می‌توانند در کمک به شما برای انتخاب‌های سالم و کاهش وزن، بسیار مفید باشند. مطالعه‌ای که در مجله‌ی امور مصرف‌کننده منتشر شد، نشان می‌دهد افرادی که برچسب‌های موادغذایی را به‌طور منظم می‌خوانند، بیشتر احتمال دارد که وزن کم کنند، مخصوصا خانم‌های بین سنین ۳۷ تا ۵۰ سال.

ماست و آجیل بیشتری بخورید

باتوجه‌به تحقیق انجام‌شده در دانشکده‌ی بهداشت عمومی هاروارد، خوردن ماست و آجیل در درازمدت برای کاهش وزن، مؤثرتر از خوردن میوه‌ها و سبزیجات است.

 ادویه‌جات و فلفل‌های تند مصرف کنید

مصرف چیلی و سایر فلفل‌های تند نیز به کاهش وزن کمک می‌کند، چون آنها سرعت سوخت‌و‌ساز شما را افزایش می‌دهند. باتوجه‌به تحقیقی از دانشگاه پردیو، فلفل هندی باعث کاهش اشتها می‌شود و کالری‌ها را سریع‌تر می‌سوزاند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید