قیمت فروش باشگاه فوتبال تراکتور سازی اعلام شد

کدخبر: ۲۱۲۳۷۳
مسئولان باشگاه تراکتورسازی تبریز قصد دارند این باشگاه را از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار کنند.
قیمت فروش باشگاه فوتبال تراکتور سازی اعلام شد

تراکتورسازی تبریز فصل قبل روزهای خوبی را سپری نکرد و درنهایت مسئولان باشگاه آجورلو را برکنار کردند و الیاسی به‌عنوان سرپرست انتخاب شد. الیاسی از همان ابتدا خبر واگذاری باشگاه را داد و علاوه برخصوصی‌سازی، تمدید قرارداد با ساغلام را از جمله هدف های باشگاه عنوان کرد. در همین راستا چندی پیش در نشست خبری فرمانده سپاه عاشورا که در تبریز برگزار شد، سردار عابدین خرم خبر واگذاری را تایید کرد. اما واگذاری تراکتورسازی راحت نیست و چیزی شبیه پروسه واگذاری پرسپولیس و استقلال است و به‌نظر می‌رسد برای فصل آینده امکان‌پذیر نباشد و سپاه باید باز هم جور تیمداری در تبریز را بکشد.

باشگاه بدهی میلیاردی دارد و هر خریداری راضی نمی‌شود باشگاه را با بدهی تحویل بگیرد. بازیکنان ستاره این تیم هنوز قراردادشان را کامل نگرفتند و قراردادهای نجومی آنها روی دوش باشگاه سنگینی می‌کند. بر این اساس قرار است روز بیست‌و‌دوم اردیبهشت اوراق مزایده جهت واگذاری باشگاه تراکتورسازی بین افرادی که تمایل به تملک این باشگاه دارند توزیع شود. البته واگذاری باشگاه تراکتورسازی طبق اخبار به‌دست آمده به شخص حقیقی انجام نمی‌شود و به‌همین خاطر خریدارانی مانند زنوزی و شفق باید با اسم شرکت یا کارخانه وارد گود شوند.

برای آغاز کار تملک باشگاه تراکتورسازی یک سری موارد اولیه در نظر گرفته شده است. ارگانی که تمایل به خرید سهام باشگاه تراکتورسازی داشته باشد بایستی در قدم اول ۲۸میلیارد تومان بابت بدهی‌های این باشگاه پرداخت کرده و این عدد را به صفر برساند. پس از پرداخت ۲۸میلیارد، ۵۰میلیارد نیز بابت خرید امتیاز لیگ‌برتری باشگاه تراکتورسازی بایستی پرداخت شود و زمانی که این مبالغ پرداخت شدند، مالک باشگاه تراکتورسازی برای آغاز کار خود می‌بایست سرمایه اولیه ۱۰۰میلیارد تومانی در حساب بانکی خود که همان حساب باشگاه تحت تملکش است، داشته باشد. به این ترتیب برای ورود به وادی خصوصی‌سازی باشگاه تراکتورسازی ۱۷۸میلیارد تومان سرمایه اولیه نیاز است و باید دید که پس از آغاز مزایده کدام ارگان‌ها تمایل به پرداخت این رقم برای به‌دست آوردن مالکیت پر هوادارترین باشگاه شهرستانی فوتبال کشور دارد؟

شاید سربازان لیگ‌برتر با پیگیری ماجرای خصوصی‌سازی تراکتورسازی خوشحال شدند چراکه هنوز امیدوار هستند با به تعویق افتادن پروژه خصوصی سازی آنها در لیگ‌برتر و در یک تیم پرهوادار سربازی‌شان را بگذرانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید